اعلام مسیرهای پرتردد تعطیلات هفته آینده پایتخت

اعلام مسیرهای پرتردد تعطیلات هفته آینده پایتخت

 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که محورهای کرج – چالوس، قزوین – رشت و جاده هراز و پرترددترین مسیرهای کشور در تعطیلات هفته آینده پایتخت برای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد هستند.

به گزارش ایرنا، ‘منوچهر جهانیان’ روز چهارشنبه گفت: به منظور ساماندهی سفرهای شهروندان تهرانی به استان‌های همجوار برنامه‌ریزی‌هایی از سوی ستادهای تسهیلات سفر در این استان‌ها صورت گرفته است تا میزبانی مناسبی از این گردشگران صورت گیرد.

وی افزود: ستاد تسهیلات استان گیلان با تشکیل شورای ترافیک و گردشگری علاوه بر برنامه ریزی برای کنترل و روان سازی ترافیک در محورهای قزوین – رشت، رامسر – چابکسر و اردبیل به آستارا، تمامی جایگاه‌های سوخت رسانی در این مسیر را فعال کرده است.

جهانیان از تمدید جشنواره گردشگری دیلمان، برپایی ۶۸ طرح سالمسازی سواحل و همچنین برگزاری جشنواره تابستانی موزه میراث روستایی گیلان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان گیلان برای ایجاد امکان استفاده بهینه گردشگران از فرصت‌های گردشگری این استان ذکر کرد.

رییس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور همچنین گفت: ستاد تسهیلات سفر استان قزوین نیز با توجه به پرتردد بودن محور قزوین – رشت، اقدام به برپایی تورهای استان گردی با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی کرده است.

جهانیان از برگزاری جشن فندق در منطقه الموت، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان برخی از اقدامات استان قزوین برای ورود گردشگران تهرانی به این استان یاد کرد.

وی گفت: استان قزوین با فراهم کردن تسهیلات ضروری از جمله امکانات امداد و نجات، راهداری، کنترل ترافیک و نیز نظارت بر روند امور بهداشتی و تاسیسات گردشگری بستر مساعد پذیرایی از گردشگران را فراهم آورده است.

جهانیان با بیان اینکه سایر ستاد سفرهای استانی نیز از نهایت ظرفیت خود برای خدمت رسانی به مسافران استفاده خواهند کرد، افزود: تمامی ارگان‌های عضو ستاد اعم از وزارت بهداشت و درمان، امداد و نجات، حمل و نقل، پلیس راهداری، استانداری، شهرداری و سایر مراکز مرتبط در خدمت گردشگران خواهند بود.

وی با اشاره به برپایی برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و تورهای گردشگری در استان‌های مقصد گردشگری تاکید کرد که در کنار این اقدامات نظارت مستمر بر تاسیسات گردشگری انجام خواهد شد و استان‌ها اقدام به آماده سازی مراکز اقامتی، کمپ های موقت و سایر الزامات رفاهی کرده‌اند تا ضمن غنی سازی اوقات فراغت هموطنان، رضایت گردشگران را فراهم آورند.

گردشگران این ایام می توانند به منظور آگاهی از برنامه های شاخص استان ها به وب سایت ستاد دایمی تسهیلات سفرهای کشور به نشانی www.stsi.ir مراجعه کنند.

** اعلام شماره تماس رسیدگی به شکایات گردشگران

ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور شماره تماس رسیدگی به شکایات به منظور افزایش رضایتمندی گردشگران در ایام تعطیلات پیش روی شهر تهران اعلام کرد.

بر این اساس با توجه به آغاز موج دوم سفرهای تابستانی و نزدیک شدن به زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و تعطیلی شهر تهران شماره‌های ۶۶۵۸۲۰۳۴ و ۶۶۵۸۲۲۳۴ از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعدازظهر به منظور پاسخگویی به شکایات و دریافت نظرات و پیشنهادات هم وطنان فعال خواهد بود.

همچنین تمامی ستادهای استانی به منظور افزایش رضایتمندی گردشگران ملزم به شیفت بندی پرسنل و نیز اطلاع رسانی شماره تماس های رسیدگی به شکایات شده‌اند.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.