اعلام نتایج آزمون دستیاری تخصصی و دکترای تخصصی رشته دارو سازی

به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جبراییل نسل سراجی افزود: نتیجه نهایی داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی ساعت ۱۸ امروز هفتم مرداد ماه روی سایت سنجش به نشانی www.sanjeshp.ir قرار خواهد گرفت و داوطلبان می توانند با مراجعه به این سایت و وارد کردن کد رهگیری از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

وی افزود: تمام قبول شدگان در این مرحله دو هزار و ۲۵۰نفر هستند که شامل سهمیه آزاد،‌ رزمندگان، مازاد مناطق محروم، نیروهای مسلح و سهمیه مازاد استعداد های درخشان است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان این که در این آزمون درصد قبولی بانوان نسبت به آقایان بیشتر است، گفت: از کل قبول شدگان ۱۲۴۷ نفر خانم و یک هزار و سه نفر آقا هستند.

سراجی تصریح کرد: قبول شدگان می توانند از تاریخ ۱۴ تا ۳۱ مرداد ماه به دانشگاه جهت ثبت نام مراجعه کنند و کلاس های دوره دستیاری اول شهریور ماه آغاز می شود که در اطلاعیه ای که در سایت سنجش قرار گرفته داوطلبان راهنمایی می شوند که به چه دانشگاهی مراجعه و چه مدارکی را به همراه داشته باشند.

وی در مورد قبول شدگانی که برای ثبت نام در زمان تعیین شده به دانشگاه ها مراجعه نمی کنند،‌ گفت: به طور معمول برای دانشگاه هایی که اسامی را اعلام می کنند ذخیره مرحله اول در نظر گرفته و سعی می شود با اطلاعات کسب شده از دانشگاه ها، ۲۹ شهریور ماه ذخیره مرحله اول را نیز اعلام کنیم.

نسل سراجی گفت: قرار بود نتایج آزمون ۱۶ مرداد ماه اعلام شود که با توجه به تأکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار شبانه روزی این اتفاق سریع تر صورت گرفت تا قبول شدگان فرصت کافی داشته باشند تا به محل تحصیل خود مراجعه و تحصیل را آغاز کنند.

وی افزود: این آزمون ۸۰۰ نفر شرکت کننده داشت که ۱۶۰ نفر توانستند نمره قبولی را کسب کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان این که قبول شدگان در ۱۳ رشته و ۱۱ دانشگاه به تحصیل خواهند پرداخت،‌ اظهار داشت: قبول شدگان می توانند در تاریخ ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه برای ثبت نام به دانشگاه ها مراجعه کرده و دانشگاه ها در خصوص نحوه ثبت نام تصمیم گیری خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد:ممکن است داوطلبی نسبت به نتایج آزمون اعتراضی داشته باشد که داوطلب می تواند با مراجعه حضوری و ارائه مستندات لازم تا ۱۳ مرداد ماه اعتراضات خود را اعلام کنند.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۰۳۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.