اعلام نتایج نهایی انتخابات/ائتلاف نیروهای ملی پیروز انتخابات شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کمیساریای عالی انتخابات لیبی در گزارشی نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.

پارلمان جدید که دارای ۲۰۰ عضو است دومین مرحله انتقالی در لیبی پس از سقوط رژیم دیکتاتوری معمر قذافی را برعهده خواهد داشت و دولت جدید انتقالی تشکیل خواهد داد.

به موجب این نتایج و بر اساس نظام فهرستی، ائتلاف نیروهای ملی به رهبری “محمود جبریل” نخست وزیر سابق لیبی با کسب ۳۹ کرسی از ۸۰ کرسی پیروز انتخابات شد.

حزب عدالت و سازندگی شاخه اخوان المسلمین لیبی نیز با کسب ۱۷ کرسی در مکان دوم قرار گرفت. ۱۲۰ کرسی پارلمان نیز بر اساس نظام فردی به افراد مستقل اختصاص یافته است.

محمود جبریل پیش از این از ۱۵۰ حزب سیاسی در لیبی خواسته بود در راستای تدوین پیش نویس قانون اساسی و تشکیل دولت جدید با یکدیگر ائتلاف تشکیل دهند.

وی همچنین از طرفداران نظام فدرالی در لیبی که انتخابات را تحریم کرده بودند و سعی داشتند مانع برگزاری آن در شرق کشور شوند نیز خواست که در ائتلاف این حزب مشارکت داشته باشند چرا که ائتلاف نیروهای ملی تلاش خواهد کرد آنها را در دولت به کار گمارد.

انتخابات لیبی هفتم ماه جاری میلادی برگزار شد و به عنوان نخستین انتخابات آزاد در کشور پس از چند دهه دیکتاتوری معمر قذافی مورد استقبال گسترده جامعه جهانی قرار گرفت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.