اعلام نحوه نقل و انتقال دانشجویان جدیدالورود

اعلام نحوه نقل و انتقال دانشجویان جدیدالورود

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم از ثبت‌نام ۳۱ هزار نفر متقاضی در سامانه نقل و انتقال و مهمانی دانشجویی در سال جاری خبر داد و چگونگی نقل و انتقال دانشجویان جدید الورود را تشریح کرد.

فارس، مجتبی بذرافشان مقدم مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم در چهل و سومین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ هزار و ۳۱۶ نفر ظرفیت برای انتقال در نظر گرفته شده بود، به تقاضای اولیه ۴۳ هزار نفری متقاضیان برای انتقال و مهمانی اشاره کرد.

به گفته وی سال گذشته با انتقال ۲۸ هزار و ۸۶۶ نفر در دانشگاه مبدا موافقت شد یه عبارتی با ۶۴ درصد ظرفیت تعیین شده در دانشگاه مبدا موافقت شد.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم خاطرنشان کرد: از بین ۲۸ هزار نفر موافقت شده در مبدا، با ۱۸ هزار و ۵۱۵ نفر در مقصد موافقت شد و از مجموع ۴۳ هزار متقاضی نقل و انتقال و مهمانی در نهایت با تقاضای ۱۸ هزار و ۵۱۵ نفر موافقت شد.

وی با اشاره به ظرفیت ۲۳ هزار و ۸۱۰ نفری دانشگاه‌های دولتی برای نقل و انتقال، گفت: در مبدا با ۸۹ درصد این ظرفیت و در مقصد با ۵۴ درصد موافقت شد.

بذرافشان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دانشگاه‌های دولتی با ۶۹ درصد تقاضاها در مقصد و دانشگاه‌های غیر دولتی با ۳۰ درصد تقاضای دانشجویان موافقت کردند.

وی همچنین خبر از ایجاد چند تغییر در آیین‌نامه نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان داد و گفت: سامانه نقل و انتقال هر سال فقط در اردیبهشت ماه برای ثبت تقاضای متقاضیان باز خواهد بود.

به گفته مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم اضافه شدن متقاضیان دانشگاه فنی ‌و حرفه‌ای و دغدغه برخی مسئولین برای تقاضای دانشجویان جدید الورود به ویژه دانشجویان دختر از دیگر تغییرات این سامانه است.

وی درباره ثبت تقاضای نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان جدید الورود، گفت: با هماهنگی سازمان سنجش و بر اساس آیین‌نامه مهمانی و انتقال، دانشجویان جدید الورود می‌توانند بر اساس رتبه احراز شده در کنکور به صورت مهمانی مبنا اقدام کنند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.