اعلام نظر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دربارهٔ تخلفات رسایی

به درخواست قوه قضائیه انجام شد:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در چندین مورد، نطق میان‌دستور حمیدرسایی را خارج از ایفای وظایف نمایندگی دانست و موارد تخلف را به قوه قضاییه اعلام کرد.

عوض حیدرپور شهرضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: قوه قضاییه بر اساس موضوع شکایت از حمید رسایی به سبب توهین به خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نطق میان دستور، از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام‌نظر خواسته بود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در چند جلسه، فیلم و متن پیاده شده نطق حمیدرسایی را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که در چند جای سخنان او، نقطه نظراتی وجود داشت که در راستای ایفای وظایف نمایندگی نبود و بر اساس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، نباید به آنها ورود پیدا می‌کرد.

وی توضیح داد: زمانی که یک موضوع در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بحث و بررسی می‌شود، رییس جلسه یا هیئت، آن نقطه نظر را به رأی اعضا می‌گذارد که در این مورد اکثریت موافق جمع‌بندی نهایی مبنی بر متخلف بودن رسایی در نطق میان‌دستور بودند.

این نماینده مردم در مجلس، بیان کرد: براساس رای‌گیری در هیئت،‌ نظر نهایی بر این بود که فرازهایی از نطق رسایی جزء موارد تخلف از ایفای وظایف نمایندگی بود و مقرر شد آن چند مورد به قوه قضاییه و شعبه سوال‌کننده اعلام شود تا برخوردی وفق مقررات صورت گیرد.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: نمی دانم ابوترابی رییس هیئت، نامه را به قوه قضاییه ارسال کرده‌اند یا نه.

حمید رسایی در نطق میان‌دستور ۹ دی سال ۹۱خود در صحن علنی مجلس، مواردی علیه خانواده آیت‌الله هاشمی مطرح کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.