اعمال تحریم ها علیه ایران ناکارآمد و موجب پیشرفت ملت است

سردار سرتیپ پاسدار ˈسیدمسعود جزایریˈ با اشاره به ناکارآمد بودن سناریو تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران گفت: برغم هدف گذاری‌ها و امیدواری‌های فراوان قدرت‌های سلطه گر غرب به ویژه آمریکا، سناریو تحریم و اعمال فشار علیه ایران برای آنها نتیجه بخش نبوده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی، سردار جزایری افزود: این تحریم‌ها خود به عاملی برای ارتقای مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان انقلاب و نظام اسلامی تبدیل شده به گونه‌ای که ترجمان این مقاومت مفهومی جز تبدیل تهدید به فرصت ندارد.

وی اظهارداشت: تحلیل‌ها و اظهارات رسانه‌ها، مقامات و بنگاه‌های عمده اقتصادی غرب درباره آثار و پیامدهای اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران گویای ناکامی طراحان تحریم‌ها علیه ملت ما است.

سردار جزایری با بیان این که امروز رویارویی آمریکا و همپیمانان اروپایی و غیر اروپایی آن با ایران وارد یک جنگ اقتصادی تمام عیار شده است گفت: آنها می‌خواهند با توسعه دامنه تحریم‌ها ، حلقه به اصطلاح فشار علیه ملت ما را تنگ تر کنند.

وی تصریح کرد: آنها به خیال باطل خود درصدد هستند تا مردم پایدار و سلحشور ایران را به ستوه آورند و در این رهگذر با ایجاد شکاف بین مردم و نظام، زمینه های فتنه انگیزی و پیگیری توطئه‌های شوم جدیدی در کشور را فراهم آورند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اظهارداشت: رییس جمهور آمریکا امیدوار بود تحریم‌های نفتی و بانکداری ایران به تحقق اهداف نظام سلطه مبنی بر تسلیم و به سازش کشاندن ملت ایران و توقف برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی منجر شود.

سردار جزایری گفت: شکست غربی‌ها در صحنه تحریم‌ها، برخی رسانه‌ها و مقامات نظامی غربی و صهیونیستی را برانگیخته است تا هرازگاهی گزینه نظامی را مطرح و با کوبیدن بر طبل حمله نظامی، بر شناسایی و به خیال باطل خود انهدام نقاط مهم و حساس و تاسیسات زیربنایی کشور اصرار کنند.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور گفت: گرچه غربی‌ها هنوز هم امیدوارند با اعمال تحریم‌های به اصطلاح شدید، ایران اسلامی را تسلیم مطالبات شیطانی و استکباری خود سازند اما در سوی دیگر صحنه این نبرد، ملتی رشید و بیدار حضور دارد که بیش از سه دهه زندگی با عزت و عظمت در شرایط تهدید و تحریم را تمرین کرده و بزرگترین پیشرفت ها و دستاوردهای کلیدی و ممتاز را در همین وضعیت رقم زده اند.

سردار جزایری، التماس و درخواست‌های عاجزانه آمریکا و همپیمانانش برای پیوستن و همراهی بعضی کشورهایی که بر خلاف راهبردها و سیاست‌های غربی در پی حفظ تعاملات و مناسبات خود با ایران هستند را تلاش بیهوده خواند.

وی ادامه داد: آمریکا و غرب باید بدانند دوره زورگویی، تاراج و تاخت و تاز قدرت‌های استعماری و سلطه گر به سرآمده و بهتر است آنها توان خود را برای حل مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی جوامع خود که به چالش‌های بزرگ و لاینحل منجر شده است، بکار گیرند.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور به دولت‌های غربی توصیه کرد که به افکار عمومی کشورهای خود مراجعه کنند تا فاصله بین نگاه زمامداران با مردم کشور خود را درک کنند و سپس به حمله نظامی علیه ایران بیاندیشند.

سردار جزایری همچنین با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های ملت ایران در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومت و عبور پیروزمندانه از گردنه‌های تحریم‌ و فشارهای اقتصادی دشمنان انقلاب و نظام، خطاب به مسوولان و مدیران کشور گفت: هریک از مسوولان و مدیران در هر جایگاهی، وظیفه دارند نسبت به اجرایی کردن راهبرد اقتصاد مقاومتی، دین خود را ادا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای‌این کار ضرورت دارد هریک از دستگاه‌ها و سازمان‌ها سیاستهای اجرایی این راهبرد عظیم را تدوین و به طور موکد بر عملیاتی شدن آن نظارت داشته باشند.

سردار جزایری ادامه داد: شرایط کنونی بایستی به درستی درک شود و ابعاد آن شکافته شود و هریک از مسوولان و مدیران کشور، محدوده و خطوط پدافندی خود را شناسایی کنند تا با درک صحیح موقعیت هجمه دشمن از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنند.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با تاکید به مسوولین نهادها و سازمان‌ها گفت: پیشنهاد ما این است که هریک از سازمان‌ها و دستگاه‌های نظام با ایجاد و تشکیل قرارگاه جنگ نرم، برنامه ریزی لازم برای مقابله با ترفندهای دشمن در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی را به طور جدی و اساسی در دستور کار خود قرار دهند.

سیام**۱۰۵۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۸۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.