اعمال قوانین محدودکننده برای موسسات اعزام دانشجو در ویتنام

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

25-279.jpg

قوانین تازه دولتی در ویتنام با هدف اعمال محدودیت و ساماندهی موسسات اعزام دانشجو و حاوی فعالیت‌های برون مرزی تا پایان ماه جاری اجباری می‌شود.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هدف از اجرای مقررات تازه بازداشتن روند رو به رشد افزایش آموزشگاه‌های غیرمجاز مرتبط با خارج و نیز افزایش کیفیت در این بخش است.

در این رابطه تان دانگ، نخست وزیر کشور ویتنام اعلام نمود: قانون تازه تا ۱۵ نوامبر اجرایی خواهد شد و همهی موسسات آموزشی مرتبط با خارج از تحصیلات ابتدایی گرفته تا سطح دانشگاه را دربر می‌گیرد. بر این اساس در تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان حدود اختیاراتی تعریف شده همچنین نقش اساتید تعیین شده است. ضمنا برای دانشجویان و آموزگاران یک سطح حداقلی دانش زبان انگلیسی مشخص گردیده است.

به گزارش تفسیری یونیورسیتی ورلدنیوز، از ابتدای سال به هفت موسسه اعزام دانشجو به کشورهای سنگاپور، استرالیا و فرانسه اخطار داده شده بود تا نسبت به توقف فعالیت‌های خود یا پرداخت جریمه اقدام نمایند. گفته می‌شود این موسسات قوانین را زیر پا گذاشته یا فاقد اعتبار و وجاهت قانونی می باشند.

دو موسسه دیگر آموزشی خارجی به نام‌های «آی ال اِی ویتنام» و «ئی آرسی» ویتنام نیز به سبب اقدام غیرقانونی مبنی بر ثبت‌نام از دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، مبلغ ۱۰ هزار دلار جریمه شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.