اعمال نظامیان آمریکایی در ژاپن باز هم جنجال آفرین شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

مقامات ژاپن اعلام نمودند که یکی از اعضای نیروی هوایی آمریکا یک پسر نوجوان ۱۳ ساله را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اتفاق تنها دو هفته پس از آن به وقوع پیوست که مقامات ارتش آمریکا به سبب دستگیری دو تن از ملوانان نیروی دریایی آمریکا به اتهام تجاوز به یکی از زنان محلی در اوکیناوا، از ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح ممنوعیت آمد و شد بر ۵۲ هزار نیروی آمریکایی در ژاپن اعمال نمودند.

مقامات اوکیناوا اعلام نمودند که این عضو نیروی هوایی ارتش آمریکا که ۲۴ سال سن دارد مظنون به ورود به یک آپارتمان و مورد ضرب و شتم قرار دادن یک پسر ۱۳ ساله و شکستن تلویزیون در این خانه است. وی پس از انجام این حمله به منظور فرار نمودن از پنجره طبقه سوم به خارج پریده است. پس از آن وی به بیمارستان منتقل شده است.

وزارت امور خارجه ژاپن اعلام نمود که دولت این کشور شکایت رسمی خود را به جان روس، سفیر آمریکا در ژاپن تسلیم خواهد نمود.

ساتوشی موریموتو، وزیر دفاع ژاپن اعلام نمود: این مسئله غیر قابل بخشش است.

جرائم ارتش آمریکا به یکی از مسائل حساس و جنجال‌برانگیز در اوکیناوا تبدیل شده و پس از آن‌که دو تن از ملوانان ارتش آمریکا در ژاپن به اتهام تجاوز به یک زن محلی دستگیر شدند مقرارت منع آمد و شد شبانه برای همهی نیروهای آمریکایی از ساعت ۱۱ شب تا ساعت ۵ بعد از ظهر وضع شد.

این فرد عضو نیروی هوایی ژاپن که نامش فاش نشد در یکی از کافه‌های ژاپن که واقع در طبقه اول ساختمان مذکور بود در حال نوشیدن مشروبات الکلی بوده است. او در حال حاضر در پایگاه هوایی کادنا به سبب جراحات و شکستگی‌هایش تحت درمان قرار گرفته است.

سرهنگ برایان مک‌دنیل، معاون فرمانده هنگ ۱۸ پایگاه هوایی کادنا گفت: بسیار تاسف‌بار است که چنین اتفاق‌ای به وجود می‌آید. ما به طور کامل با مقامات اوکیناوا همکاری خواهیم نمود تا اجرای عدالت در این مسئله تضمین شود.

در سال ۱۹۹۵ پس از تجاوز سه تن از نیروهای آمریکایی به یک دختر مدرسه‌ای، مخالفت‌های محلی در اوکیناوا علیه نیروهای آمریکایی، به تظاهرات گسترده‌ مردمی تبدیل شد. خشم مردم منجر به بسته شدن فرودگاه نظامی نیروی دریایی آمریکا شد اما این طرح بیش از یک دهه است که به حال تعلیق درآمده است چرا که مقامات نتوانستند یک فرودگاه دیگر جایگزین آن نمایند.

بیش از نیمی از نیروهای آمریکایی در ژاپن در اوکیناوا مستقر شده‌اند و حوادث اخیر سبب افزایش تنش‌ها و بی‌اعتمادی شده است.

حدود ۱۳۰۰ تن از مردم طی چند روز قبل به سبب استقرار هواپیماهای عمود پرواز اوسپری در اوکیناوا اعتراض نمودند. بسیاری از مردم اوکیناوا معتقد می باشند که این هواپیما از امنیت کافی برخوردار نمی باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.