اعمال پیش‌شرط برای نشست ژنو۲ عملی نیست

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: پیش‌شرط گذاشتن برای نشست ژنو۲ عملی نیست، چرا که برگزاری انتخابات، فرآیند تغییر حکومت در سوریه است.

“مصیب نعیمی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به خواسته آمریکا مبنی بر اینکه ایران در مسئله هسته‌ای پیشنهاد تازهی را مطرح کند، گفت: زمانی که روند اختلافات به سمت و سوی راهکار می‌رسد طرفین سناریو‌هایی را برای امتیازگیری و نشان دادن اینکه دست برنده را در اختیار دارند، عنوان می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: در دیداری که بین مقامات ایرانی و آمریکایی در سازمان ملل انجام شد ایالات متحده حق ایران در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را پذیرفت، اما آمریکایی‌ها نگرانی‌هایی را مطرح می‌کنند که باید دید این نگرانی‌ها واقعی است یا بهانه‌ای برای جلوگیری از فعالیت هسته‌ای کشورمان که باید به این امر پرداخته شود.
 
نعیمی اظهار داشت: پس از یک دوره تنش طولانی مباحث معمولا در چارچوب طرح تازه مطرح می‌شود، اما در پروپا‌گاندای تبلیغاتی علیه ایران باید دید که چقدر راه‌حل جدی برای حل پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: پیش‌شرط گذاشتن برای نشست ژنو۲ عملی نیست چرا که فرآیند تغییر حکومت در سوریه برگزاری انتخابات است.
 
نعیمی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌شرط نمی‌تواند به برگزاری نشست ژنو۲ کمک کند چرا که باید مسئله سوریه از طریق اقدامات مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.