افتتاح اولین دانشکده مجازی آموزش پزشکی در کشور

۱۹ام بهمن ،

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اولین دانشکده مجازی آموزش پزشکی در کشور را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آموزش مجازی پزشکی از سال ۸۴ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شده است که با گسترش فعالیت‌های آن تبدیل به دانشکده آموزش پزشکی شده و امروز توسط دکتر طریقت منفرد به بهره برداری رسید.

بنابر این گزارش، مجوز تاسیس این دانشکده در سال ۸۹ از سوی شورای گسترش آموزش پزشکی صادر شد و هم اکنون در ۶ گروه آموزشی، آموزش پزشکی ارائه می‌شود.

انجام ۱۸ پروژه ملی در این دانشکده و آموزش به صورت مولتی مدیا با ارائه ۲۰۰۰ نسخه پودمان مولتی مدیا برای پزشکان خانواده و بهورزان در ۴ سال قبل، بخشی از فعالیت‌های این دانشکده بوده است.

سرپرست وزارت بهداشت در گفتگوی کوتاهی پس از افتتاح این دانشکده در مرکز آموزش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاسیس این دانشکده را ابتکار و اقدامی بسیار خوب در آموزش مجازی پزشکان سراسر کشور دانست و از ایده راه‌اندازی و اقدامات لازم در این زمینه قدردانی کرد.

همچنین ابوالقاسمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: این دانشکده با هدف توسعه رشته‌های بین رشته‌ای و فعالیت‌های آموزشی و تربیت نیروی انسانی در رده‌های فوق لیسانس و Phd برای نهادینه سازی آموزش پزشکی کشور در نهادهای مختلف ایجاد شده است.

وی همچنین دربارهٔ ظرفیت پذیرش این دانشکده نیز اظهار کرد: به سبب مجازی بودن دانشکده، محدودیت ظرفیتی وجود ندارد و و در رشته‌هایی که از شورای گسترش مجوز می‌گیریم بر اساس تقاضا دانشجو جذب می‌کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.