افتتاح ساختمان سفارت ایران در کی یف با حضور معاونین وزیر خارجه ایران و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر،صبح امروز ساختمان اصلی سفارت ایران در کی یف که پس از اجرای ۲ سال بازسازی کامل و افزودن ۲ طبقه آماده بهره برداری شده است با حضور کمالوندی معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه ایران و میتنکو معاون خاورمیانه و آفریقا و مدیر کل سیاسی وزارت خارجه اوکراین ، سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفرای کشورهای خارجی ، مقامات اوکراینی ، تجار و صاحبان صنایع و مدیران شرکتها و ایرانیان مقیم افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه اکبر قاسمی سفیر ایران با اشاره به بیستمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک در سال جاری اظهار داشت: ما پس از بیست سال برقراری روابط دیپلماتیک امروز خرسندیم ساختمان نوسازی شده سفارت را که سعی شده است با در نظر گرفتن اثر تاریخی بودن آن مورد بازسازی کامل قرار گیرد را افتتاح کنیم و بدینوسیله مراودات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی دو کشور و امکان خدمات بیشتری را برای مردم و صاحبان صنایع، تجار، فرهنگیان، توریستهای دو کشور قرار می دهد.

کمالوندی معاون اداری، مالی وزارت خارجه نیز با اشاره به روابط و علایق متین بین دو کشور اظهار داشت که خوشبختانه بین دو کشور مراودات اقتصادی ، فرهنگی، سیاسی رو به گسترش را شاهد هستیم.

وی افزود: امروز با افتتاح ساختمان بازسازی شده سفارت شاهد تحول دیگری در مناسبات دو کشور هستیم و امیدواریم که این افتتاح مرحله جدیدی از مناسبات رو به جلوی دو کشور را آشکار سازد.

میتنکو معاون خاورمیانه و آفریقای وزارت خارجه اوکراین نیز اظهار داشت : از اینکه امروز شاهد می باشیم که سفارت ایران با حفظ ویژگیهای تاریخی این سفارت و به شکل زیبا و مدرن مورد بازسازی قرار گرفته خرسندیم و این موضوع نشانگر توجه ایران به مراودات هرچه بیشتر در روابط کی یف و تهران است .

پس از افتتاح رسمی از بخشهای مراجعین کنسولی، کتابخانه، سالن های پذیرایی ، تشریفات و بخشهای جدید بازدید به عمل آمد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.