افتتاح شبکه سلامت در آینده ی نزدیک

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

ضرغامی ضمن اعلام افتتاح رسمی شبکه سلامت در آینده ی نزدیک، بر تعامل سازمان صدا و سیما و معاونت سینمایی،‌ادامه همکاری پورمحمدی با صدا و سیما در جمع خبرنگاران سخن گفت.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی در جمع خبرنگاران حاضر شد و iبه پرسش های آنان پاسخ داد.

“عزت الله ضرغامی” در پاسخ iبه سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر افتتاح شبکه سلامت گفت: شبکه سلامت در حال حاضر دوران آزمایشی خود را می گذراند و امیدواریم در آینده نزدیک با جدول تولید و پخش که برای این شبکه د نظر گرفتیم iبه افتتاح رسمی برسد.
وی ادامه داد: بعد از افتتاح رسمی آرام آرام این شبکه را iبه استان های مختلف انتقال دهیم تا شبکه سلامت را iبه مانند ۱۸ شبکه دیگر پخش کنند و iبه طور حتم ما برای شبکه سلامت برنامه سراسری داریم که بعد از تهران مقدماتش را انجام دهیم.
تقاضای ضرغامی از فیلمسازان برای ساخت آثار خود منطبق با ضوابط صدا و سیما رئیس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از پرسش و پاسخ خود با خبرنگاران درباره ی کاهش خرید فیلم های سینمای ایران و لزوم تعامل بیشتر صدا و سیما با معاونت سینمایی و هنرمندان اظهار داشت: رابطه سازمان صدا و سیما با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رابطه ی کاملا خوب همراه با همکاری و تعامل است که در حوزه های مختلف نیز دیده می شود و اینکه تعدادی از فیلم های تولیدی در سینمای کشور امکان پخش از شبکه های سراسری را پیدا نمی کنند iبه محتوای فیلم ها بر می گردد.
وی اظهار داشت: سازمان صدا و سیما برای پخش هر گونه اثری iبه ویژه فیلم های سینمایی روابط و سیاست های خاص خود را دارد که آن فیلم ها iبه دلیل همخوانی نداشتن با آن سیاست ها امکات پخش از شبکه های سراسری را ندارند.
“ضرغامی” بیان کرد: ممیزی سازمان سینمایی برای اکران فیلم در سینماها غیر از ممیزی سازمان صدا و سیما برای پخش از شبکه های سراسری است.
وی تصریح کرد: امکان دارد بعضی از فیلم ها در سالن های سینما با توجه iبه وضعیت خاص و مخاطبینی که دارد مشکلات کمتری داشته باشد ولی پخش آن از شبکه سراسری صیانت های دینی،‌اخلاقی، قومی و سیاسی خاص خود را دارد که نیاز iبه دقت بیشتری است.
وی عنوان کرد: از همهی فیلمسازان تقاضا داریم ضوابط سازمان صدا و سیما را که یک ضوابط بسیار منطقی، مشروع، محتوایی و فرهنگی است را رعایت کنند که بعد از اکران آثارشان در سالن های صدا و سیما آثارشان توسط  سازمان صدا  و سیما خریداری شود، نظر صدا و سیما درباره “یک خانواده محترم” منطبق با بیانیه سیما فیلم است.
رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ iبه سوالی مبنی بر حساسیت فیلم “یک خانواده محترم” عنوان کرد: ممکن است فیلمی در ابتدا با مشارکت سازمان صدا و سیما انجام گیرد ولی در ادامه همکاری صدا و سیما با آن فیلم،احساس کند مسیری که فیلم و سازندگان آن طی می کنند منطبق با سیاست های آن بخش نباشد می تواند در همان وقت رابطه را قطع و iبه این همکاری خاتمه دهد.
وی اظهار داشت: “یک خانواده محترم” سیما فیلم بیانیه ای را ارائه کرده که توجیه خوبی است و همان که سیما فیلم گفته برای توجیه کارشان قابل احترام است.
خدمات زیاد “پورمحمدی” هر سخنی از جانب وی را قابل اغماض می کند.
ضرغامی در پاسخ iبه پرسشی مبنی بر ادامه همکاری علی اصغر پورمحمدی با سازمان صدا و سیما گفت: “پورمحمدی” از مدیران با سابقه صدا و سیما است که در حال حاضر در مسافرت حج تشریف دارند.
وی ادامه داد: آنقدر”پورمحمدی” خدمت iبه این سازمان کرده که اگر دیگران بخواهند از جمله و یا سخن او سوء استفاده کنند قابل اغماض است.
“ضرغامی تصریح کرد: خوشحالیم که منتقدین حرفه ای “پورمحمدی” بعد از تغییرمشغولیت او همگی جزو طرفدارانش شدند و این موضوع را iبه فال نیک می گیریم.

*جشنواره ملی دانشجویی بین المللی می شود

رئیس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از پرسش و پاسخ خود درباره ی جشنواره فیلم دانشجویی گفت:‌ جشنواره فیلم دانشجویی بستر خوبی برای آثار دیگر دانشجویان از کشورهای مختلف است و زمینه بین المللی آن نیز فراهم خواهد شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. لطفا شبکه ی سلامت را در استان های دیگر راه اندازی کنید:

    لطفا شبکه سلامت را در استان های دیگر راه اندازی کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.