افتتاح مرحله یک خط ۳ مترو مصلا به چهارراه ولیعصر

۲۷م آذر ،

مرحله یک خط ۳ مترو از ایستگاه مصلا به چهارراه ولیعصر امروز- دوشنبه – به بهره برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در مراسم افتتاح این خط که با حضور شماری از نمایندگان مجلس ، شهردار تهران و بعضی اعضای شورای برگزار شد ؛ مدیرعامل مترو با اشاره به اینکه خط ۳ مترو ۳۵ کیلومتر طول و ۲۸ ایستگاه دارد ، گفت: این خط از جنوب غربی تهران – جاده ساوه – اول خیابان شهید سعیدی آغاز و به شمال شرق تهران ختم می گردد.
هابیل درویش گفت: این خط در سه مرحله طراحی شده که هم اکنون در همه طول این خط مشغول کار هستیم و مرحله اول آن امروز به بهره برداری می رسد.
وی گفت: این مرحله هفت کیلومتر طول و پنج ایستگاه دارد که از فردا دو ایستگاه آن آغاز بکار می کند و سه ایستگاه دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی درخصوص مراحل بعدی خط ۳ مترو گفت: مرحله دوم این خط از آزادگان آغاز و تا چهارراه ولیعصر به طول ۱۲ کیلومتر ادامه دارد.
درویش اضافه کرد :  امیدواریم تا اردیبهشت سال آینده این ۱۲ کیلومتر که بسیار با ارزش است به بهره برداری برسد و امیدواریم با این اتفاق ۱۹ کیلومتر از خط مترو تا اردیبهشت افتتاح شود.
وی گفت : تلاش می گردد خط ۳ مترو در سال ۹۲ به بهره برداری کامل برسد.

ساخت بیش از ۵ میلیون مترمربع فضای فرهنگی فاخر در تهران      
شهردار تهران گفت: بیش از پنج میلیون متر مربع فضای فرهنگی فاخر در شهر تهران ساخته شده است.
قالیباف در مراسم افتتاح فاز یک خط سه مترو از مصلا به چهارراه ولی عصر افزود:برخی از این فضاهای فرهنگی در سطح فرا ملی قابل طرح و رقابت است و سعی کرده ایم این فضاها در مناطق محروم شهر تهران ایجاد شود.
وی گفت: به عنوان نمونه سالن تئاتری در خاوران در دهه فجر افتتاح خواهد شد که نه تنها در تهران بلکه در خاورمیانه نمونه است.
شهردار تهران با اشاره به ساخت اتوبان امام علی به طول ۲۷ کیلومتر گفت: این اتوبان از بزرگراه رسالت تا حرم مطهر امام درحال ساخت است و شاید بیش از ۶۷ درصد از این طرح پیشرفت داشته و بیش از ده هزار واحد مسکونی در مسیر آن تملک شده است که این آثار مهمی در توسعه شهر و در مناطق محروم شهر تهران دارد.

 بیش از ۱۵۰ کیلومتر خط مترو، در دست ساخت
مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: هم اکنون بیش از ۱۵۰ کیلومتر خط مترو در دست ساخت است.
آقای درویش در مراسم بهره برداری از بخش یک خط ۳ مترو حد فاصل مصلا تا چهارراه ولیعصر (عج) افزود: با وجود همه فشارها از جمله نوسانات ارزی و‌ تحریمها ، کار ساخت مترو در حال پیشروی است و ۱۰۰ کیلومتر مترو را در داخل شهر و ۵۰ کیلومتر را در خارج شهر در دست ساخت داریم.
درویش اضافه کرد: پس از تحویل متروی شهرهای اقماری تهران از دولت به شهرداری کار ساخت متروی این شهرها را به صورت جدی آغاز کرده ایم که متروی حرم امام به شهر تازه پرند از آن جمله است.
وی گفت: این خط مترو۵۱ کیلومتر طول دارد که بیش از۶۰  درصد عملیات آن اجرایی شده است و  امیدواریم در صورت تأمین اعتبار از طرف دولت بخش اول آن تا اردیبهشت ۹۲و بخش دوم آن هم در شش ماه دوم سال ۹۲ به بهره برداری برسد.
درویش در خصوص متروی ورامین ، پیشوا و پاکدشت هم گفت: طراحی و مطالعات این خطوط هم به سرعت آغاز شده و با اعتبارات شهرداری در حال اجراست.
وی افزود: امسال در بودجه، اعتبار این خط دیده شده ولی هنوز تخصیص نیافته است.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.