افتتاح مرکز داده خوزستان و بوشهر در اواخر سال ۹۱

۳۰م دیماه ،

 

رییس سازمان فناوری اطلاعات از افتتاح مرکز داده خوزستان و بوشهر در اواخر سال خبر داد و ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات آمادگی خود را برای همکاری در زمینه یاد شده با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام می‌کند.
 
تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان فناوری اطلاعات به امضا رسید. تبدیل ایده‌های مختلف به بازی‌های مفید رایانه‌ای، در قالب این تفاهم نامه اجرا می‌شود.
 
تحقق ایده تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حوزه بازی‌سازی رایانه‌ای و نیز اجرای بخشی از مفاد ماده ۴۶ برنامه پنجم توسعه کشور در خصوص بسط و توسعه شبکه ملی اطلاعات، تولید دانش فنی و تبدیل ایده به محصول از دیگر رویکردهای اصلی تفاهم نامه همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان فناوری اطلاعات به شمار می‌رود.
 
علی حکیم جوادی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان فناوری اطلاعات افزود: امروز نگاه به بازی های رایانه‌ای، نگاهی اقتصادی است تا وقتی که جنبه‌های اقتصادی بر بازیهای رایانه‌ای حاکم نشود قدر و قیمت این هنر- صنعت نزد مردم و جامعه مغفول خواهد ماند.
 
وی دامه داد: ما از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توقع داریم نگاهی اقتصادگرایانه و درآمدزا به عرصه بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد، تعامل بنیاد و سازمان فناوری باید تعاملی درآمدزا برای طرفین باشد.
 
این مقام مسوول سازمان فناوری اطلاعات یاد آور شد: این سازمان آمادگی دارد تا بر روی مراکز اطلاعاتی که در بعضی مراکز استانی ایجاد کرده است یا در حال ایجاد است یک سری بازیهای آنلاین را هم برای مردم به رایگان ارایه دهد. وظیفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این است تا تشخیص دهد تا چه بازی‌هایی باید بر روی این مراکز ایجاد شود.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.