افتتاح نخستین مرکز هوانوردی عمومی شمال غرب کشور

نخستین مرکز هوانوردی عمومی شمال غرب کشور در ارومیه آغاز به کار کرد.

 
به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، مرکز هوانوردی عمومی ارومیه که ‘ آریا سبکبال ‘ نامگذاری شده ، پنجمین مرکز هوانوردی عمومی کشور است که تا کنون به بهره برداری است.
مرکز هوانوردی آریا سبکبال در زمینه آموزش خلبانی و گردشگری فعالیت دارد و خدمات هوانوردی عمومی مانند نقشه برداری هوایی، حفاظت از محیط زیست، کنترل ترافیک ، و بازبینی خطوط انتقال نیرو را ارائه می کند.
آقای غلامی  مدیر هوانوردی عمومی سازمان صنایع هوایی کشور  در آئین افتتاح این مرکز گفت:در حال حاضر ۵۶ فرودگاه اصلی در کشور وجود دارد که استفاده از ظرفیت های خالی این فرودگاه ها در قالب بهره برداری از مراکز هوانوردی  عمومی باعث اقتصادی شدن فعالیت فرودگاه ها خواهد شد.
اقای گلزان مدیر عامل مجموعه هوانوردی آریا سبکبال هم از آغازفعالیت آموزشی این مرکز با ۴ فرورند هواپیمای فوق سبک و کادری  مجرب خبر داد و افزود:ارائه خدمات هوانوردی عمومی در کنار ارائه خدمات آموزشی  از مهم ترین اقدامات  این مرکز خواهد بود.
پرهیزکار مدیر عامل فرودگاه های آذربایجان غربی  هم افزود: هم اکنون  بیش از ۶۰۰ باند نشست و برخاست هواپیماهای کوچک در کشور وجود دارد که با آماده سازی آنها  امکان بهره برداری گسترده از آنها در بخش هوانوردی عمومی وجود دارد.
وی گفت : با توسعه و شکل گیری این بخش از هوانوردی کشورمان ، عموم اقشار جامعه می توانند از مزایای اختصاصی آن بهره مند شوند و اشخاص و صاحبان صنایع خواهند توانست با استفاده از امکانات فرودگاهی با هواپیماهای کوچک دو تا شش نفره در سطح کشور تردد کنند.
به گفته پرهیزکار در حال حاضر دو فروند هواپیمای کوچک در این مرکز آماده ارائه خدمات هستند و نزدیک به ۲۰ نفر نیز دوره های آموزش خلبانی را فرا گرفته اند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.