افتتاح نمایشگاه پاریس در میان دغدغه‌های منطقه یورو

افتتاح نمایشگاه پاریس در میان دغدغه‌های منطقه یورو

افتتاح نمایشگاه پاریس در میان دغدغه‌های منطقه یورو

اتوآنلاین : نمایشگاه بین‌المللی خودروی پاریس دیروز بعدازظهر رسما افتتاح شد. این نمایشگاه که به مدت ۱۸ روز و تا ۱۴ اکتبر برقرار خواهد بود، قدیمی‌ترین نمایشگاه خودروی دنیاست که اولین بار در سال ۱۸۹۸ برگزار شده است. این نمایشگاه در محوطه‌ای به وسعت ۹۶ هزار متر مربع پذیرای نزدیک به ۳۲۰ شرکت خودروسازی، تولیدکننده قطعات خودرو و دیگر صنایع مرتبط با آن از سراسر دنیاست.

به گزارش «اتوآنلاین» بحران عمیق مالی حوزه یورو، کاهش تولید خودروسازان به خصوص در اروپا و حذف مشاغل برای کاهش هزینه‌ها، افزایش قیمت سوخت، بالارفتن قیمت خودرو در اغلب نقاط دنیا و اختلافات بین اتحادیه‌های کارگری و برخی از بزرگ‌ترین خودروسازان آمریکا، اروپا و آسیا مهم‌ترین مسائل جاری این صنعت گسترده‌ است که بر نمایشگاه پاریس سایه انداخته است. اگرچه رشد نسبی و خروج آهسته خودروسازان آمریکایی از رکود چند سال اخیر مایه امیدواری فعالان و تحلیلگران است، اما ادامه بحران در اروپا و کاهش چشمگیر فروش همچنان نگران‌کننده می‌باشد، بحرانی که به نسبت سال قبل هنوز بهبود نیافته و در مناطقی چون جنوب اروپا عمیق‌تر هم شده است.
این نمایشگاه برای پژو سیتروئن، رنو و فیات فرصتی است تا با معرفی مدل‌های تازه و همچنین گفت‌وگو و مذاکره با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران راهی برای جبران ضررهای هنگفت یک سال اخیر بیابند. خودروسازان ژاپنی که به طرزی غیرمنتظره خود را از بند پیامدهای فاجعه سونامی رهانیده‌اند و بار دیگر در آمریکا و آسیا پیشتاز بازار شده‌اند، در کنار همتاهای کره‌ای حضوری پررنگ دارند. تویوتا، مزدا، هوندا، میتسوبیشی، نیسان، سوبارو و همچنین هیوندای و کیا همگی با خودروهایی جدید راهی پاریس شده‌اند. برخی از این خودروهای تازه مدل‌های قبلی‌اند که با ظاهری جدید، وزن کمتر و امکانات بیشتر به نمایش درآمده‌اند.
در نمایشگاه پاریس بیش از صد خودروی تازه به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه همچنین شاخصی برای ارزیابی میزان پیشرفت طراحی و تولید خودروهای پاک و اهمیت به‌کارگیری انرژی الکتریکی و سوخت‌های پاک نزد خودروسازان معتبر دنیا. امسال بیش از ۱۱هزار نمونه خودروی الکتریکی در معرض دید و قضاوت قرار می‌گیرند که به نسبت سال قبل افزایش داشته است.
خودروی الکتریکی تازه مرسدس SLS AMG خودرویی است که توجه زیادی جلب کرده و بسیاری منتظر دیدن آن در این نمایشگاه هستند. جگوار تیپ F با بدنه‌ای آلومینیومی و قیمت ابتدایی ۷۰ هزار دلار از دیگر خودروهای لوکس معرفی‌شده در پاریس است. خودروی پورشه ۹۱۱ کاررا، آئودی SQ500 و A3، مازراتی گرن‌کاربیو، مک‌لارن P1، لکسوس LF CC، کیا کارنز، پژو RCZ R، سیتروئن ، نیسان نیسمو، فورد موندئو، بی‌ام و M135i، تویوتا آریس، ولوو V40، هوندا CRZ و خودروی محبوب پاندا ساخت فیات از جمله مهم‌ترین و پرطرفدارترین خودروهایی‌اند که در نمایشگاه پاریس در معرض دید عموم گذاشته شده‌اند و تا سال آینده روانه بازار می‌شوند.


پایگاه خبری – تحلیلی اتوآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.