افتتاح نمایش ’۳۳درصد نیل سایمون’ با بزرگداشت استاد سمندریان همراه بود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیین آغاز نمایش ’۳۳درصد نیل سایمون’ نوشته محمد یعقوبی و کارگردانی افسانه ماهیان شب گذشته -چهارشنبه- با حضور جمعی کثیری از هنرمندان و اصحاب رسانه در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر با بزرگداشت استاد سمندریان برگزار شد.

‘ستاره اسکندری’ مدیر تهیه و تولید این نمایش پس از نواختن زنگ آئین افتتاح نمایش ’۳۳ درصد نیل سایمون’ با خیر مقدم به حاضران در این مراسم گفت: قرار بود زنگ آیین آغاز این نمایش با دستان توانای استاد حمید سمندریان نواخته شود که متاسفانه این امر میسر نشد اما دلخوشیم به بودنش در لحظه لحظه این نمایش و باید بگویم به پشتوانه اوست که این اثر امروز روی صحنه می رود زیرا از او آموختیم که صحنه تئاتر خانه ما است، خانه او، خانه استادمان حمید سمندریان.

در ادامه این مراسم ‘مجید سرسنگی’ رئیس مجموعه تماشاخانه ایرانشهر خاطرنشان کرد: همان طور که بیان شد قرار بود زنگ آیین آغاز این نمایش از سوی استاد حمید سمندریان نواخته شود اما به دلیل کسالتی که این هنرمند فرهیخته داشتند این امر محقق نشد.

در این مراسم چهرهایی چون شبنم مقدمی، مریم معترف، محمد ابراهیمان، حسین کیانی، رضا حداد، رضا گوران، مسعود فروتن، هوشنگ قوانلو، کامل نوروزی، علیرضا محمدی، شیرین یزدان بخش، رویا میر علمی، بابک برزویه، حمید پورآذری، شهرام زرگر، مجید رحتمی، روح الله جعفری و مجید سرسنگی رئیس مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و مدیر عامل خانه هنرمندان ایران حضور داشتند.

نمایش’۳۳درصد نیل سایمون’ از ۲۲ تیر ماه با مدت زمان ۹۰ دقیقه هر روز از ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر پذیرای علاقمندان به هنرهای نمایشی است.

استاد حمید سمندریان بامداد امروز (پنجشنبه) و درست ساعاتی بعد از افتتاح این نمایش جان به جان آفرین تسلیم کرد.

پیکر زنده یاد حمید سمندریان، کارگردان و مدرس برجسته ی تئاتر صبح روز شنبه – ۲۴ تیرماه-از مقابل تالاری که به نام او (استاد سمندریان) در تماشاخانه ایرانشهر نامگذاری شده است، به سمت قطعه ی هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع خواهد شد.

فراهنگ**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۳۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.