افتتاح ۳۷ هزار مسکن مهر تا شهریور

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیر کل راه‌وشهرسازی البرز از افتتاح ۳۷ هزار مسکن مهر این استان تا شهریور امسال خبر داد و گفت:در کل استان ۹۳ هزار و ۷۰۲ واحد مسکن مهر در حال ساخت بوده است که ۳۲ هزار واحد آن افتتاح شده یا آماده افتتاح است.

به گزارش ممتاز : سعید صابونی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: ۴۷ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای تازه استان البرز و ۱۷۰۲ واحد نیز در بافت‌های فرسوده در حال ساخت است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۰ هزار مسکن مهر هشتگرد در خرداد امسال، یادآور شد:‌ در سال ۹۰ نیز در شهرهای مختلف مانند ماهدشت ۷ هزار واحد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت چهار هزار واحد توسط بنیاد افتتاح شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۵ هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح است، افزود: ۱۱ هزار واحد در ماهدشت و ۴ هزار واحد در شهرک ابریشم واقع شده است.

*افتتاح ۳۲ هزار مسکن مهر البرز

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که ‌مجموع واحدهای افتتاح شده و آماده افتتاح استان البرز ۳۲ هزار واحد است، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۱ هزار مسکن مهر در شهرهای مختلف استان در حال ساخت است که ۳۷ هزار واحد آن در شهر تازه هشتگر است که پیش‌بینی می‌کنیم این واحدها با تمام خدمات زیربنایی و روبنایی در شهریور امسال به بهره‌برداری برسند.

*طرح تفصیلی کرج ابلاغ شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان این‌که اکثر شهرهای استان دارای طرح جامع شهری می باشند، افزود:‌ به جز شهر کرج که در مرحله اول طرح تفصیلی آن تدوین و ابلاغ شد و طرح جامع آن هفته پیش برای ابلاغ به شورای معماری ارسال شد.

صابونی با بیان این‌‌که ۱۶ شهر کرج طرح جامع شهری دارند، افزود:‌ گرمدره، مشکین دشت، ماهدشت، محمدشهر، کمال‌شهر، هشتگرد قدیم و تازه، چهارباغ، کوهسار، نظرآباد، اشتهارد، طالقان و… از جمله شهرهایی می باشند که دارای طرح جامع شهری می باشند.

به گفته وی، در ۱۶ شهر البرز طرح های جامع انجام شده و قرارداد طرح تفصیلی نیز منعقد و در حال انجام است.

*۱۸ درصد ترافیک ایران در نیم درصد راه‌ها

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از گفت‌وگو با تسنیم به زیرساخت‌های جاده‌ای استان البرز اشاره کرد و گفت:‌ هم‌اکنون ۱۳۹۰ کیلومتر راه اصلی، بزرگراه، راه فرعی و راه شوسه در سطح استان البرز وجود دارد که حدود نیم درصد راه‌های کشور را شامل می‌شود، اما همین راه‌ها ۱۸ درصد ترافیک کل کشور را به خود اختصاص داده است.

صابونی با اشاره به این‌که پروژه همت-کرج به‌عنوان یکی از طرح مهم استان‌های تهران و البرز در حال ساخت است، افزود: ۵٫۵ کیلومتر از این پروژه به بهره‌برداری رسیده و تمام تلاش و سیاست‌گذاری به سمتی است که هر چه سریعتر ۴ کیلومتر دیگر را افتتاح کنیم.

وی با قدردانی از فرماندهان پادگان‌های مالک اشتر و شهید مدرس به سبب تعامل مناسب با وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: همچنین عملیات راهسازی در پارک جهان نما نیز به واسطه تعاملات با محیط زیست و منابع طبیعی در حال انجام است.

وی با تاکید بر این‌که اتوبان همت تا پایان سال جاری به میدان امام حسین کرج متصل خواهد شد، گفت:‌ پیش‌بینی می‌کنیم ۳ کیلومتر پایانی این پروژه زودتر از برنامه‌ احداث و به بهره برداری برسد.

*پیشرفت ۸۵ درصدی تعریض اتوبان تهران-کرج

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در ادامه با اشاره به این‌که پروژه تعریض اتوبان تهران-کرج در حوزه استان البرز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: در این پروژه اتوبان از سه لاین به ۵ لاین تعریض می‌شود که اگر اعتبارات آن سریعتر تخصیص یابد تا سه ماه آینده این پروژه به اتمام می‌رسد.

صابونی با اشاره به این‌‌که در دو سال اخیر اعتبارات راه روستایی در قالب اعتبارات استانی دیده می‌شد، گفت: امسال کار خوبی در این زمینه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شد و این اعتبارات به روال سابق برگشت و ملی شد.

وی با بیان این‌که میانگین راه‌های روستایی آسفالته در کل کشور ۶۲ درصد و در البرز حدود ۸۰ درصد است، افزود: یکی از طرح‌هایی مهمی که انجام شد پروژه کیانمهر به ماهدشت به طول ۴٫۵ کیلومتر بود که به صورت ۴بانده (دو لاین رفت و دو لاین برگشت)ساخته شد.

به گفته وی، این پروژه بدون افتتاح زیر با ترافیک رفت که همزمان با افتتاح ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر ماهدشت به‌طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این‌که از ۵۶ راه روستایی استان ۱۸ روستا جزو پروژه‌های مهر ماندگار است، خاطرنشان کرد: آسفالت حدود ۷۰ کیلومتر راه تا ۱۵ روز به پایان می‌رسد که به این ترتیب همزمان در حوزه راه روستایی و هم راه شهری و هم مسکن شهری افتتاح‌های خوبی در استان خواهیم داشت.

*اتصال مترو کرج به هشتگرد تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص تازهترین وضعیت ساخت مترو هشتگرد نیز گفت:‌ در مترو هم و غم ما این است که یکی از موارد شهرهای تازه بتواند با مادر شهر و کلانشهر بحث مترو است و در این راستا تمام سعی و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم تا پایان امسال مترو هشتگرد را به کرج متصل کنیم.

صابونی با بیان این‌که فعالیت اجرایی مترو هشتگرد شبانه‌روزی و به صورت سه شیفت در حال انجام است، یادآور شد: مترو کرج تا هشتگرد حدود ۲۷ کیلومتر است.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.