افتتاح ۲۷۱ پروژه در هفته جهادکشاورزی

جمعه ۱۹ خرداد – ۰۲:۵۹:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۷۱ پروژه در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آریا،علیرضا رنجبر ضرابی در نشست خبری افزود: میزان اعتبار طرح قابل افتتاح با بالغ بر ۷/۳۴ میلیارد تومان است که با بهره برداری از این طرح ها  ۶۴۴ نفر مشغول کار خواهد شد.
وی تولیدات کشاورزی استان همدان را ۵/۴درصد  از تولیدات کشوردانست و افزود: ۳۰ درصد اشتغال و ۲۸ درصد ارزش افزوده استان همدان در بخش کشاورزی  است و بیش از ۲۰ فعالیت تولیدی زیربنایی و صنایع تبدیلی در استان‌های همجوار و غرب کشور و ۲۷ درصد از تولیدات منطقه به همدان تعلق دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان در ادامه از جایگاه مناسب این استان در خصوص برای برقی کردن چاه های مجاز کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: ۱۲ هزار حلقه چاه مجاز کشاورزی در استان فعال می باشد که از این تعداد  بیش ازنیمی از آنها  برقدار شده است.
رنجبرضرابی  خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجموع ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض پرداخت شده که از این اعتبار ۱۳ میلیارد تومان صرف کمک‌های فنی و اعتباری، ۳۵ میلیارد تومان صرف صندوق توسعه ملی قارچ، دام و طیور، ۵۹ میلیارد تومان صرف تسهیلات نقدینگی گندم و جو و ۴۳ میلیارد تومان نیز صرف آبیاری تحت فشار شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد میزان تولید محصولات کشاورزی این استان در سال ۹۰ نسبت به سال گذشته آن ۲۰۰ هزار تن افزایش داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین از افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی در استان خبر داد و افزود: ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان از ۸۰۰ هزار تن به ۹۲۰ هزار تن افزایش یافته است.
وی در پایان افزود:در هفته جهاد کشاورزی از ۲۱ لغایت ۲۷ خردادماه با شعار تولید ملی و توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی از جمله دیدار با نماینده ولی‌فقیه، برگزاری نشست تخصصی راهکارهای افزایش توان تولید ملی در بخش کشاورزی، گردهمایی‌ تعاون‌ها و تشکل‌ها، تجلیل از افراد نمونه بخش کشاورزی با حضور استاندار، افتتاح همزمان پروژه‌های جهاد کشاورزی در سطح استان، غبارروبی مزار ۱۰۰ شهید جهاد کشاورزی، برگزاری همایش فرهنگ مدیریت جهادی با حضور یک هزار و ۲۰۰ نفر و برگزاری مراسم بزرگداشت بیابان‌زدایی از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

کدM-ch2531

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۸۱۴۵۹۲۲۷۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.