افتتاح ۳ نیروگاه جدید برق در سال ۹۱/ تولید برق ایران ۲ برابر شد

محمد بهزاد در گفتگو با مهر درباره طرح‌های افزایش تولید برق ایران با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون حدود دوهزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ نیروگاه بزرگ ۶۴۸ مگاواتی در کرمانشاه و زنجان به طور رسمی افتتاح و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه پیش بینی می شود تا پایان سالجاری در مجموع ظرفیت تولید برق ایران حدود چهار هزار مگاوات افزایش یابد، تصریح کرد: در مجموع تا پایان فعالیت دولت دهم با افتتاح و راه اندازی پروژه‌های مهر ماندگار ظرفیت تولید برق کشور بیش از ۱۲ هزار مگاوات افزایش می یابد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال حداقل سه نیروگاه بزرگ برق به طور رسمی افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: بر این اساس امسال نیروگاه قدس سمنان، بسطامی شاهرود و بخش گازی نیروگاه دماوند به طور رسمی راه اندازی خواهند شد.

 

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر عمر تولید برق و انرژی الکتریسیته در کشور به ۱۱۲ سال می رسد، بیان کرد: در ۱۰۵ سال نخست صنعت برق در مجموع ۳۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور ایجاد شده بود.

 

بهزاد با بیان اینکه از ابتداب برنامه چهارم توسعه تاکنون حدود ۲۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است، تاکید کرد: به عبارت دیگر در مدت هشت سال ظرفیت تولید برق ایران چندین برابر شده است.

 

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه با بهره برداری از تمامی طرح های مهر ماندگار ظرفیت تولید برق ایران به ۷۸ تا ۸۰ هزار مگاوات خواهد رسید، خاطر نشان کرد: در مجموع در برنامه چهارم و پنجم توسعه ظرفیت تولید برق ایران ۲ برابر خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.