افتتاح ۳۶ طرح راهسازی با هزینه ۲۲ هزار میلیارد ریال همزمان با دهه فجر

۱۶ام بهمن ،

افتتاح ۳۶ طرح راهسازی با هزینه ۲۲ هزار میلیارد ریال همزمان با دهه فجر

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افتتاح ۳۶ طرح و پروژه ریلی، آزادراهی، بزرگراهی و راه اصلی به طول ۱۹۰۵ کیلومتر و اعتبار ۲۲۵۰۸ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر خبر داد.

به نقل از تسنیم، احمد صادقی امروز در نشست خبری به چند پروژه مهم اشاره کرد و افزود: در بخش ریلی سه طرح به طول ۱۹۷ کیلومتر و ۳۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می گردد که شامل پروژه‌های راه‌آهن میاندوآب-مهاباد به طول ۴۰ کیلومتر و اعتبار ۱۰۷۵ میلیارد ریال و  راه‌آهن گرگان-اینچه‌برون به طول ۸۰ کیلومتر و ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که نقش بسیاری حیاتی در مراودات تجاری و سیاسی ما با پنج کشور آسیای میانه خواهند داشت.

وی با بیان این‌که راه‌آهن خاف-هرات به طول ۷۷ کیلومتر و اعتبار ۱۱۶۵ میلیارد ریال یکی دیگر از پروژه‌های مهم ریلی است که ایران را به افغانستان متصل می‌کند، تصریح کرد: در بخش آزادراهی هم چهار طرح به طول ۱۷۵ کیلومتر و با اعتبار ۵۷۵۲ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که آزاد راه ساوه-همدان به طول ۸۵ کیلومتر و اعتبار ۱۹۰۰ میلیارد ریال یکی از طرح‌های مهم راهی بود که اوایل بهمن امسال با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید، گفت: همچنین ۲۰ کیلومتر پایانی آزادراه زنجان-تبریز با اعتبار ۱۱۹۲ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

صادقی در ادامه به آخرین وضعیت آزادراه تهران-شمال اشاره کرد و افزود: قطعه چهار این آزادراه معروف آماده افتتاح است، فقط ۳ کیلومتر از این قطعه ۲۲ کیلومتری باقیمانده است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان بهمن امسال مراحل ساخت آن به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: نصب علائم و سیستم روشنایی این قطعه انجام شده، اما به سبب رانش‌های پیاپی به سبب بارندگی اتمام آن با وقفه مواجه شد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افتتاح بخشی از آزادراه حرم تا حرم را یکی از برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد و گفت: این آزادراه از شهر مقدس قم آغاز می‌شود و پس از عبور از استان‌های تهران و سمنان به استان خراسان رضوی ختم می‌شود. ۵۰ کیلومتر از این آزادراه به مناسبت دهه فجر و ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که ۱۹ طرح بزرگراهی به طول ۹۰۴ کیلومتر و اعتبار ۹۲۷ میلیارد ریال در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود، افزود: کنارگذر جنوبی بومهن یکی از طرح مهم این بخش است که با هزینه ۵۸ میلیارد تومانی پس از بازگشت رئیس‌جمهوری از سفر به مصر افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد:  بزرگراه یزد ابرکوه به طول ۱۳۵ کیلومتر، برگزاره گرگان-بجنورد که به طریق‌الرضا مشهور است، چراکه استان‌های تهران، سمنان، گلستان و مازندران ار خراسان رضوی متصل می‌کند و همچنین بزرگراه تریبت حیدریه-گناباد به طول ۳۹ کیلومتر از جمله طرح‌های مهم در این بخش محسوب می‌شوند که آماده افتتاح می باشند.

وی با اشاره به این‌که ۹ طرح در بخش راه اصلی به طول ۶۲۵ کیلومتر و اعتبار ۲۷۶۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است، گفت: کنارگذر شمالی اراک، راه اصلی میانه به میاندوآب و بهسازی راه اصلی خلخال به پونل از جمله پروژه‌های مهم این بخش می باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که تا پایان تیرماه سال آینده در مجموع ۳۱۸۰ کیلومتر پروژه در شبکه ریلی، آزادراهی، بزرگراهی و راه اصلی با اعتبار ۵۷۱۷۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: کمربندی شرقی کرمانشاه، کمربندی شرقی اهواز، باند دوم پل سفید-ماهشهربزگراه کنارگذر سمنان،آزاد راه پل زال-اندیمشک به‌عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب، آزاد راه ۱۰۰ کیلومتری قم-گرمسار، راه اصلی پل بزرگ و تونل چالوس و راه‌آهن نهاوند-کرمانشاه شماری از طرح‌هایی است که تا پایان فعالیت دولت دهم به بهره‌برداری خواهند رسید.

صادقی همچنین با یادآوری این‌که از ابتدای امسال تا پایان اسفند ۵۴ طرح راهسازی در حوزه‌های ریلی، بزرگراهی، آزادراهی و راه اصلی افتتاح یا به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:۳۰ هزار میلیارد ریال برای این پروژه‌ها که مجموع طول آنها ۲۶۳۸ کیلومتر بوده هزینه شده است.

وی با اشاره به این‌که در مدت مذکور ۱۸ پروژه به طول ۷۳۳ کیلومتر و اعتبار ۷۶۰۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل  ۱۷ طرح بزرگراه و راه اصلی به طول ۶۶۱ کیلومتر و اعتبار ۵۷۵۳ میلیارد ریال و یک طرح آزاد راهی به طول ۷۲ کیلومتر و اعتبار ۸۵۳ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: آزادراه کنارگذر شمالی مشهد به طول ۷۲ کیلومتر و ۸۵۰ میلیارد ریال، بزرگراه بندرعباس-سیرجان به طول ۲۴۱ کیلومتر، ایمن سازی تنگه زاغ(تنگه مرگ)، ۲ فاز بزرگراه مشهد-تربیت حیدریه به طول ۵۳ کیلومتر، فیروزکوه-قائمشهر(گردنه پل سفید-گدوک)، بزرگراه اهواز و تقاطع‌های بزرگ آن به طول ۱۵ کیلومتر از جمله پروژه‌های شاخص حمل‌ونقل بوده که امسال به بهره‌برداری رسیده است.

دوشنبه ۱۶ بهمن   ۱۵:۵۷

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.