افتتاح ۴ هزار مسکن مهر تا پایان شهریور در شهر جدید صدرا

مدیر عامل شهر جدید صدرا گفت: طی برنامه زمان‌بندی شده قرار است تا آخر شهریور ماه سال جاری ۴ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید صدرا افتتاح شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران شهرجدید صدرا واقع در استان فارس با توجه به فرم فیزیکی اراضی و محدودیت های توسعه به ترتیبی که خدمات با عملکرد در سطح محله – ناحیه و خدمات عمده در محور مجهز شهری استقرار یابد شکل گرفته است . مبنای تقسیمات داخلی در قالب محلات با جمعیتی در حدود ۶ – ۴ هزار نفر و نواحی با جمعیتی حدود ۳۰-۲۵ هزار نفر است.

بنابراین شهرجدید صدرا به حدود ۸ ناحیه تقسیم و هر ناحیه ۴ تا ۶ محله را شامل می شود و یک هسته مرکزی در قالب محور مجهز شهری که خدمات عمده شهری در طول شهر را تامین می کند و بر این مبنا نیز شبکه بندی شهر طراحی شده است.

همچنین مجموعه باغشهرها در قالب حوزه های با تراکم ویژه در حاشیه شهر منظور شده است.

شهر صدرا با هویتی سبز و فرهنگی به عنوان مکمل شهر شیراز که پایتخت فرهنگی کشور می باشد، قطب آموزش عالی در منطقه تلقی می شود.

افتتاح ۴ هزار مسکن مهر تا پایان شهریور در شهر جدید صدرا

در همین راستا مدیرعامل شهر جدید صدرا از واگذاری چهار هزار واحد مسکونی مهر تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: تمام این واحدهای مسکونی دارای آب، برق و گاز هستند و تنها مشکل این شهر پیش نرفتن احداث تصفیه‌خانه فاضلاب است.

براساس این گزارش علی وکیلی ، با اشاره به اینکه در شهر جدید صدرای شیراز در هفته آخر خرداد ماه سال جاری ۳۱۲۹ واحد مسکونی مهر افتتاح شد، افزود: طی برنامه زمان‌بندی شده قرار است تا آخر شهریور ماه سال جاری ۴ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید صدرا افتتاح شود.

وی با بیان اینکه تمام این واحدهای مسکونی مورد اشاره دارای آب، برق و گاز هستند گفت: از ۴ هزار واحد مسکونی که قرار است تا آخر شهریور ماه افتتاح شود ۳۲۰۰ واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه و ۸۰۰ واحد مسکونی نیز در قالب مسکن مهر خود مالکی است.

وکیلی تأکید کرد: تنها مشکل شهر جدید صدرا پیش نرفتن احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر است و اگرچه وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان فارس برای احداث آن اقداماتی را انجام داده‌اند، اما هنوز کاری را پیش نبرده‌اند.

مدیرعامل شهر جدید صدرا گفت: برای ساخت و ثبت‌نام جدید مسکن مهر در شهر جدید صدرا باید اذعان شود که ظرفیت این شهر تکمیل شده است، بنابراین اگر قرار بر ثبت نام جدید باشد باید اداره کل راه و شهرسازی فارس این موضوع را ساماندهی کند.

به گفته وی، در حال حاضر جمعیت شهر صدرا ۵۰ هزار نفر است که افق جمعیتی آن برای سال ۱۴۰۴ حدود ۵۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

احداث باغ زیتون

براساس این گزارش از آنجا کـه هویـت شهر جدید صدرا ( سبز- فرهنگی ) تعریف شده است یکی از راهکارهای قابل ملاحظه در جلوگیری از آلودگی هوا و تخریب محیط زیست ، طرح جامع و همه جانبه توسعه فضای سبز و جنگل کاری در حوزه استحفاظی شهرجدید صدرا است .

جهت دستیابی به این منظور فعالیت های گسترده ای از دو سـال پیش در دست اقدام بوده است که حاصل آن ، کاشت نهال در مساحتی بیش از یک میلیون و دویست هزار مترمربع است.

باتوجه به سرانه تعیین شده فضای سبز بـرای هـر شهرونـد انتظـار می رود تا پنج میلیون مترمربع از اراضی بایر این شهر در آینده ای نزدیک به فضای سبز تبدیل شود .

این تدبیر راهکاری مناسب و شایسته در راستای پایش هوا شهری است که هنوز غالب شهروندانش برخاک آن قدم نگذاشته اند.

پروژه قصر سبز

همچنین در راستای توسعه وگسترش فضای سبز و با رویکرد پایش هوا وزیبا سازی محیط زیست پروژه قصرسبزدر سایتی به مساحت ۶۰۰٫۰۰۰ مترمربع در اراضی شهرجدید صدرا احداث شده است .

این پروژه با همکاری مرکز تحقیقات جهاد سازندگی فارس به مرحله اجرا درآمده و جلوه زیبایی به آن منطقه بخشیده و زمینه مناسبی جهت ارتباط و دوستی انسان با طبیعت و محیط زیستش را فراهم نموده است .

سایت های گردشگری شهرجدیدصدرا

استان فارس از نظر جذب گردشگران در رده استانهایی است که همواره بیشترین گردشگران را به خود اختصاص می دهد. اما در حال حاضر به علت عدم وجود تأسیسات کافی و پائین بودن سطح تجهیزات مربوطه از نظر استانداردهای پذیرایی و امکانات ( تفریحی ، ورزشی و اقامتی ) پتانسیلهای موجود در استان و شهرستان شیراز حتی جوابگوی نیاز ساکنان آن هم نیست.

برای رسیدن به اهداف یاد شده و رفع کاستی های موجود در حوزه استان فارس بهترین گزینه شهرجدیدصدرا می باشد که علاوه بر هویت فرهنگی اش دارای پتانسیل های بسیار خوبـی بـرای ایجـاد پروژه های بـزرگ گردشگری ، تفریحی ، ورزشی و اقامتی می باشد .

باهمین رویکرد از جمله اقداماتی که درجهت ارتقاء جاذبه های گردشگری و سالم سازی محیط زیست این شهر اندیشیده شده است احداث تعداد قابل توجهی پارک های محله ای وچندین پارک بزرگ منطقه ای است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.