افتخار می‌کنم برای ایران بازی کنم

جام جم آنلاین: مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: والدینم ایرانی هستند، ایرانی تربیت شده‌ام و به فرهنگ کشورم علاقه دارم و باعث افتخارم است که بتوانم به تیم کشورم در راه رسیدن به جام جهانی کمک کنم.

رضا قوچان‌نژاد ۲۴ ساله و عضو باشگاه “سن ترویدن” بلژیک که از سوی “کارلوس کرش” به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شده، از روز پنجشنبه گذشته به مجارستان آمده و با جدیت در تمرینات تیم ملی شرکت می‌کند.

قوچان نژاد در گفتگویی با سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که پدر و مادر او ایرانی و اهل مشهد هستند و خود او هم در مشهد به دنیا آمده اما از شش سالگی به هلند رفته و فوتبال حرفه‌ای را در همان کشور از ۱۲ سالگی در باشگاه “هیرنوین” آغاز کرده است.

این بازیکن جوان در حدود ۱۲ سالی که در هلند بوده در چند باشگاه دیگر هم عضویت داشته است. او در سال ۲۰۱۱ به بلژیک آمده و به باشگاه سن ترویدن پیوسته است. وی در فصل گذشته ۲۳ بازی برای این تیم انجام داد و ۱۱ گل به ثمر رساند اما تیمش به دسته دوم سقوط کرد و به همین دلیل تصمیم گرفته این باشگاه را ترک کند. پست اصلی او نوک حمله است اما می‌گوید که می‌تواند در جناحین خط حمله هم بازی کند.

رضا قوچان‌نژاد درباره تغییر باشگاهش گفت: هنوز تیم جدیدم مشخص نیست. چند پیشنهاد از باشگاه‌های بلژیک، هلند، آلمان و اتریش دارم و حداکثر تا دهم شهریور فرصت دارم که تیم جدیدم را انتخاب کنم. از استاندارد لی‌یژ پیشنهاد چهارساله داشتم و حتی دو باشگاه هم به توافق رسیده بودند اما خودم با آنها به دلایل مالی و ورزشی به توافق نرسیدم.

وی در ادامه افزود: از آستریاوین اتریش هم پیشنهاد دارم که مدیر برنامه‌هایم در حال مذاکره با این باشگاه است. به هرحال من در سنی هستم که دوست دارم در تیم‌های لیگ برتری بازی کنم چون هدفم این است که سطح فوتبالم را پیشرفت بدهم.

قوچان نژاد درباره داستان دعوتش به تیم ملی ایران گفت: در زمان حضور افشین قطبی در تیم ملی در هلند بازی می‌کردم. ایشان در آن زمان من را زیرنظر داشت و چندبار هم باهم صحبت کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. از سال پیش که به بلژیک آمدم کرش چند بار آمد و بازی من را دید. البته من ایشان را ندیدم اما به من گفتند که در ورزشگاه بوده و بازی را دیده است و بالاخره ازسوی کرش به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

وی افزود: بسیار علاقه داشتم که به تیم ملی ایران بیایم. من در هلند بزرگ شده‌ام اما خودم را یک ایرانی می‌دانم. والدینم ایرانی هستند، ایرانی تربیت شده‌ام و به فرهنگ کشورم علاقه دارم و باعث افتخارم است که بتوانم به تیم کشورم در راه رسیدن به جام جهانی کمک کنم. این مهمترین هدف همه ماست و من هم مثل بقیه تمام تلاشم را برای رسیدن به این هدف خواهم کرد.

قوچان نژاد درباره استقبال سایر بازیکنان از خود گفت: بسیار عالی بود. همه بچه‌ها خوب و مهربان هستند و دیدم که همه آنها علاقه و انگیزه فراوانی برای صعود به جام جهانی دارند و من هم افتخار می‌کنم که می‌توانم برای ایران بازی کنم.

وی درباره کارلوس کرش گفت: اولین بار است که ایشان را از نزدیک می‌بینم. او مربی بزرگی است و همه دنیا او را می‌شناسند. من خیلی خوشحالم که با ایشان کار می‌کنم و اطمینان دارم که چیزهای زیادی می‌توانم از او یاد بگیرم. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.