افتخار می کنیم که بسیج پرچمدار نهضت علمی کشور است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه پنجمین دوره لیگ علمی بین المللی بسیج گفت : افتخار می کنیم که امروز بسیج علمدار آیه های تمدن است .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  هزبری گفت : افتخار می کنیم که امروز بسیج این یادگار ماندگار امام راحل پرچمدار نهضت علمی کشور است وعلمدار آیه های تمدن است و با برنامه های فاخر و تاثیر گذار در بخش دانش آموزی فعالیت می کند.
هژبری در ادامه به آمار مقالات علمی تولید شده تا سال ۵۷ و مقایسه آن با مقالات سال ۹۱ چهره های علمی کشور پرداخت و گفت: تا سال ۵۷ تعداد ۲۶۵ مقاله علمی در ایران تولید شده بود در حالی که تنها در سال ۹۱ تعداد ۲۱۷۱۴ مقاله در ایران تولید شده است و کشورمان توانسته رتبه اول منطقه و رتبه ۱۶ جهان را در تولید مقالات علمی به خود اختصاص دهد و در فناوری نانو هم اینک ایران در رتبه ۱۴ جهان قرار گرفته است.
وی افزود: تا سال ۵۷ هیچ یک از ایرانیان نتوانسته بودند در المپیادهای جهانی شرکت کنند در حالی که امروز کشورمان رتبه اول آسیا را به خود اختصاص داده و جزء ۱۰ رتبه اول جهان بوده و توانسته ۳۰۰ مدال طی این سال ها بدست آورد.
در ادامه برنامه دانش آموزان حائز رتبه های برتر فردی و گروهی مورد تقدیر و تکریم قرار گرفتند و لوح تقدیر خود را از دست مسئولین دریافت کردند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.