افتضاح پهپادی آمریکا لو رفت

۱۲م آذر ،

حادثه ماه آوریل جدیدترین مورد سقوط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فرودگاه های غیرنظامی خارج از کشور بود. این حوادث سبب بروز نگرانی درمورد خطرات به پرواز درآوردن پهپادها خارج از مناطق جنگی شده است.

به گزارش ممتازنیوز، مطالعه هزاران صفحه از تحقیقات غیر طبقه بندی شده نیروی هوایی آمریکا که در اختیار رسانه ها قرار گرفته نشان می دهد به پرواز درآوردن پهپادهای نظامی از فرودگاه های غیر نظامی با مشکلاتی روبه رو بوده است.

برخی از مشکلاتی که زیاد تکرار شده اند عبارتند از خطای خلبان، نقص فنی، اشکالات نرم افزاری در «مغز» هواپیما و هماهنگی ضعیف مسئولین کنترل ترافیک هوایی فرودگاه های غیر نظامی.

به عنوان مثال در چهارم ماه آوریل امسال یک هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوایی آمریکا که عازم ماموریت جاسوسی محرمانه خود بر روی اقیانوس هند بود از همان ابتدا با مشکل مواجه شد و یک پیمانکار نظامی بی تجربه پهپاد MQ-9 ریپر را بدون کسب اجازه از برج مراقبت به پرواز در آورده بود یک دقیقه بعد به دنبال یک اشتباه سبب از کار افتادن موتور این هواپیما شد.

وی درحالیکه تلاش می کرد هواپیما را بر روی زمین بنشاند فراموش کرد چرخ های آن را باز کند و درنتیجه پهپاد ۸/۹ میلیون دلاری با زمین اصابت و پس از آن در آب سقوط کرد. نکته عجیب این است که این اتفاق در یک فرودگاه غیرنظامی اتفاق افتاده که سالانه نیم میلیون مسافر از آن استفاده می کنند. در این ماجرا به کسی آسیب نرسید اما این دومین اتفاق سقوط پهپاد ریپر در مدت پنج ماه بود که هر دو اتفاق تقریبا با هم مشابه بودند.

حادثه ماه آوریل جدیدترین مورد سقوط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فرودگاه های غیرنظامی خارج از کشور بود. این حوادث سبب بروز نگرانی درمورد خطرات به پرواز درآوردن پهپادها خارج از مناطق جنگی شده است.

در ۱۴ ژانویه سال ۲۰۱۱ یک پهپاد که در مسیر بازگشت به یک فرودگاه بین المللی در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در جیبوتی بود، در شاخ آفریقا سقوط کرد. این اولین مورد سقوط پهپاد پریدیتور  یا ریپر در نزدیکی یک فرودگاه غیر نظامی بود. پهپادهای پریدیتور و ریپر به سلاح اصلی دولت باراک اوباما در پاکستان تبدیل شده اند که بارها سبب کشتار مردم بی گناه شده اند.

از آن زمان به بعد دست کم شش پهپاد پریدیتور و ریپر دیگر در نزدیکی فرودگاه های غیر نظامی خارج از آمریکا سقوط کرده اند که به همین خاطر کارشناسان می گویند سقوط این هواپیماها در فرودگاه های غیر نظامی به یک مسئله عادی تبدیل شده است.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.