افت برآورد یی آی ای از تقاضای جهان نفت در سال آینده

خبرگزاری پانا: اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد خود را درباره رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی و سال ۲۰۲۴ کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نفت،  رویترز اعلام کرد: اداره اطلاعات انرژی آمریکا (یی آی ای) برآورد خود را درباره رشد روزانه تقاضای نفت در سال ۲۰۱۲ در قیاس با برآورد پیشین با ۴۵ هزار بشکه کاهش ۷۹۰ هزار بشکه اعلام کرد.

این اداره همچنین برآوردهای خود را درباره رشد تقاضای روزانه نفت در سال ۲۰۲۴ با ۸۰ هزار بشکه کاهش، ۹۲۰ هزار بشکه اعلام کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآوردهای خود را درباره عرضه نفت از سوی کشورهای غیراوپک افزایش داد.

این اداره همچنین با اعلام مصرف بالای نفت در آمریکا که شاید سال آینده میلادی ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد، گزارش داد: این افزایش مصرف با افت تقاضای نفت اروپا و کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (او یی سی دی) جبران خواهد شد.

پیش بینی این اداره همچنین نشان می دهد رشد تولید روزانه نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال جاری میلادی در قیاس با سال ۲۰۱۱ با ۶۰ هزار بشکه افزایش به ۵۷۰ هزار بشکه می رسد.

این اداره پیش بینی های خود را برای رشد تولید نفت کشورهای غیراوپکی در سال ۲۰۲۴ در سطح یک میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز ثابت نگه داشت.

کل تولید نفت کشورهای غیراوپک پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۲ به ۵۲ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۴ میلادی ۵۳ میلیون و ۷۷۰ هزار بشکه در روز باشد.

یی آی ای در پیش بینی قبلی خود کل تولید روزانه نفت کشورهای غیراوپک را برای سال جاری میلادی ۵۲ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه و برای سال آینده ۵۳ میلیون و ۷۳۰ هزار بشکه اعلام کرده بود.

 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.