افت تجارت آمریکا به دنبال افزایش واردات

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

اقتصاددان های آمریکا در پی انتشار یافتن گزارش تفسیریی از افزایش واردات آمریکا و کاهش تجارت در این کشور خبر دادند.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش تفسیری انتشار یافته، افت تجارت در آمریکا از ماه می تا کنون به پایین ترین میزان خود یعنی ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش مالیات و بها های بالا از عواملی می باشند که تولیدات کارخانه ها و معاملات شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده اند. همین امر سبب کاهش تولید و در نهایت افت صادرات آمریکا شده است که برای دومین ماه متوالی به سطح پایینی رسیده و سبب ضرر شرکت هایی از جمله شرکت الکتریکی امرسون شده است.

نیگل گالت، رئیس اقتصاددان شرکت آمریکایی در ماساچوست بیان نمود: به نظر می رسد قیمت بالای نفت و افزایش تقاضای مصرف نماینده، سبب افزایش واردات شده باشد. وی در ادامه تصریح نمود که این کشور باید  میزان واردات خود را به حد میانگینی برساند.

پاتریک فیتگرالد، مدیر شرکت امرسون نیز اظهار نمود: بهبود اوضاع موجود نیازمند وقت بسیاری است و در حال حاضر نمی توان نتیجه مشخصی را پیش بینی نمود. دولت باید در مورد میزان دریافت مالیات تجدید نظر کند.

همچنین اقتصاد بحرانی حوزه یورو در سال ۲۰۱۱ نیز از دیگر عواملی است که سبب رکود اوضاع اقتصادی و تجاری آمریکا شده است، چرا که دولت های اروپایی طرف حساب اصلی آمریکا می باشند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.