افت خریدوفروش لپ‌تاپ در بازار تهران

برخی از فروشندگان لپ تاپ معتقدند که در این روزها خریدوفروش بازار لپ تاپ به ندرت صورت می گیرد.
“حمید رحمتوند” یکی از فعالان این حوزه در گفت و گو با موبنا اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز باعث برهم زدن توازن عرضه و تقاضا در بازار شده به طوری که با شرایط پیش آمده مشتریان تمایل چندانی برای خرید انواع لپ تاپ در بازار ندارند.
وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز طی روزهای گذشته افزود: هم اکنون به دلیل عدم ثبات نرخ ارز شاهد کاهش واردات انواع کالاهای آی تی به خصوص لپ تاپ و کامپیوتر در سطح کشور هستیم که موجب همین امر قیمت این کالای ارتباطی و دیجیتالی دو برابر شده است.
در همین حال یکی دیگر از فعالان این حوزه معتقد است که به دلیل گران شدن تمامی کالاهای وارداتی و دیجیتالی مشتریان لپ تاپ نیز خرید خود را به زمان دیگر موکول کرده اند.
محمد رحمان پور با اشاره به افزایش قیمت لپ تاپ ها تا سقف یک میلیون تومان گفت: برخی از لپ تاپ های بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تا سقف یک میلیون تومان گران شده اند چرا که قیمت این کالا ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد.
این اظهارات در حالی بیان می شود که چندی پیش رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام کرده بود که علاوه بر نوسانات نرخ ارز، ثبت و سفارش این کالا نیز به یکی از معضلات اصلی فعالان این حوزه تبدیل شده است چرا که هم اکنون به دلیل قانون های مختف تبث و سفارش این نوع کالاها به سختی صورت می گیرد.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.