افت قیمت در بازار ارز و سکه/ ماجرای نامه‌های محرمانه وزرا

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران از حاکم شدن دلالان بر بازار موز ایران سخن گفت و افزود: سازمان بازرسی و نظارت بر میادین میوه و تره بار مدعی شده است که موز کیلویی ۵۰۰۰ تومان در سطح شهر فروخته می‌شود.

دبیرکل کانون کارفرمایان خدماتی کشور با اعلام اینکه با همه هیاهوی دولت برای ساماندهی نیروهای شرکتی فقط ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شده اند، از افزایش ۴۰ درصدی پرونده های اختلاف کارگر و کارفرما خبر داد.

مدیرکل دفتر نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه قیمت ۷۲۰ تومانی برای شیر هنوز نهایی نشده است، گفت: این قیمت در جلسه امروز کارگروه کنترل بازارمطرح خواهد شد، این درحالی است که فردی حق گرانفروشی به بهانه این افزایش قیمت را ندارد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه مصوبه اخیر دولت در مورد واردات خودروهای سواری مربوط به خودروهای نو است، گفت: تدوین و تنظیم آئین‌نامه اجرایی قانون جدید گمرک در ۲۲۲ ماده تا پایان هفته دوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

با وجود اجرای ۴ طرح بزرگ اشتغالی طی ۷ سال گذشته از زودبازده‌ها، مشاغل خانگی تا وعده‌های ۱٫۶ و ۲٫۵ میلیونی اشتغال‌زایی؛ نرخ بیکاری همچنان دورقمی مانده و تغییرات آن نشانه‌هایی از پایان بیکاری حدود ۳ میلیون نفر را به همراه ندارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه طبق مصوبه شورای‌عالی اشتغال، قرار است بزودی از سوی معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور جداول جدید مالی و سهم اشتغال هر استان تدوین و ارائه شود، گفت: پتانسیل استان‌ها؛ موضوع مهم در تعیین سهم برای هر منطقه از کشور است.

برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در حالی از نامه‌نگاری جدید صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی با وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت واردات میوه های خارجی در ماههای پایانی سال گذشته خبر می‌دهند که آنان، نامه ارسالی مذکور را هم “محرمانه” تلقی می‌کنند.

مدیرعامل شهر جدید پردیس با اعلام اینکه ۱۳۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهر در حال احداث است، گفت: به غیر از افتتاح ۴ هزار واحد قبل از سال جدید، ۹ هزار واحد دیگر هم در خردادماه امسال به بهره برداری می رسد.

همزمان با مذاکرات سازنده ایران و گروه ۱+۵، بهای طلای سیاه و فرآورده های مختلف نفتی در بازارهای مختلف جهان در یک هفته اخیر کاهش یافت به طوری‌که بهای نفت سبک و سنگین ایران هم به کمتر از ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسید.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه براساس مصوبه مجلس، بهای بنزین در مدت پنج سال باید به نرخ واقعی خود برسد، اعلام کرد: قیمت بنزین افزایش می‌یابد ولی هنوز زمان انجام این کار مشخص نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید کالا افزایش یافته و برخورد تعزیراتی با تولید کنندگان فایده ای ندارد از دولت خواست بازنگری جدی در نحوه اجرای قانون هدفمندی و احقاق حقوق تولید کنندگان را مقدم بر اجرای فاز دوم هدفمندی قرار دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز خرید تضمینی گندم در کشور خبرداد و گفت: بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، تولید گندم در کشور امسال به ۱۴ میلیون تن خواهد رسید.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در واکنش به جوسازی امروز رسانه‌های غربی از صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت به پالایشگاه‌های چین خبر داد و اعلام کرد: کاهش ۵۴ درصدی صادرات نفت ایران به چین صحت ندارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه طبق رشد جمعیت در دهه ۶۰؛ تا سال ۹۴ کشور با معضل بیکاری مواجه خواهد بود، گفت: از ۲ سال پیش، آموزش های مهارتی در کشور جدی تر شده است.

قیمت دلار آزاد امروز با کاهش ۱۵تومانی نسبت به دیروز به ۱۷۸۰ تومان رسید، بر این اساس نرخ سکه‌ها هم کاهش یافت و سکه طرح جدید به ۶۸۵ دلار رسید.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.