افت هدف تولید نفت اکوادور درپی تاخیر در تحویل دکل های حفاری

۳ مهر – ۰۴:۱۲:۰۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

رئیس شرکت پترواکوادور از کاهش هدف تولید نفت خام این شرکت در سال جاری میلادی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، مارکو کالوپینا اعلام کرد: تولید نفت خام شرکت دولتی پترواکوادور در سال ۲۰۱۲ به روزانه ۱۶۳ هزار بشکه می رسد؛ در حالی که این رقم نسبت به هدف تولید اولیه این شرکت در سال جاری، دو درصد افت نشان می دهد.
وی تاخیر در دریافت دکل های حفاری جدید به تاسیسات تولید نفت شرکت پترواکوادور را از دلایل اصلی کاهش هدف تولید نفت برشمرد.
هدف تولید جدید شرکت پترواکوادور حدود ۹ درصد بالاتر از هدف تولید نفت خام این شرکت اکوادوری در سال گذشته میلادی است.
رئیس پترواکوادور اعلام کرد: تاخیر در ورود دکل های حفاری جدید هزینه بر خواهد بود، هم اکنون دکل های حفاری مورد نیاز تحویل گرفته شده است، اما زمان را از دست داده ایم و قادر به تحقق هدف تولید پیشین نیستیم.
به گفته کالوپینا، شرکت پترواکوادور هم اکنون روزانه بیش از ۱۶۲ هزار بشکه نفت تولید می کند که این مقدار حدود ۳۳ درصد مجموع تولید نفت خام اکوادور را شامل می شود.
میانگین تولید نفت خام اکوادور در سال جاری میلادی حدود ۵۱۰ هزار بشکه بوده است که در مقایسه با سال گذشته دو درصد رشد نشان می دهد.
شرکت پترواکواور هم اکنون از ۱۴ دکل حفاری شرکت های نفتی بین المللی مختلف استفاده می کند که شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی)، شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) و شرکت پترکس، یکی از زیرشاخه های شرکت ایتالیایی انی از جمله آنها به شمار می آید.
تاخیر در دریافت دکل های حفاری جدید نیز، سبب کاهش پنج درصدی بودجه شرکت پترواکوادور و رسیدن این رقم به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار شده است.
اکوادور در نظر دارد میانگین تولید روزانه نفت خام خود را در سال جاری دو درصد و در سال آینده چهار درصد افزایش دهد.
ویلسون پاستور، وزیر نفت اکوادور پیش تر اعلام کرده بود: تولید نفت خام اکوادور امسال به ۵۱۰ هزار بشکه در روز می رسد.
با به قدرت رسیدن رافائل کوریا، رئیس جمهوری چپ گرای دولت اکوادور، این کشور آمریکای جنوبی برای رشد درآمدهای حاصل از فروش نفت خام، افزایش تولید این ماده را در برنامه های خود قرار داده است.
اکوادور یک عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، ۷۰ درصد نفت خام خود را با استفاده از توان شرکت های داخلی این کشور برداشت می کند.
بخش عمده درآمدهای اکوادور از محل فروش نفت خام به دست می آید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۲۴۱۶۱۲۰۵۶۲۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.