افخم: خبرسازی‌ها پیرامون پیشنهاد جدید کشورهای عضو ۱+۵ به ایران‎ بی اساس است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

افخم: خبرسازی‌ها پیرامون پیشنهاد جدید کشورهای عضو ۱+۵ به ایران‎ بی اساس است

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
سخنگوی وزارت امور خارجه، شامگاه جمعه برخی خبرسازیها مبنی بر ارائه طرح و پیشنهاد جدید از سوی کشورهای ۱+۵ به ایران و پردازشهای پیرامون آن را بی اساس خواند.

به گزارش ایرنا، «مرضیه افخم» در بیانیه‌ای گفت: «در سه روز گذشته، مذاکرات فشرده و متعدد دو جانبه و چندجانبه بر اساس طرح ها و ابتکارات متعدد تیم مذاکره کننده ایرانی که آخرین آنها در مسقط پایتخت عمان پیشنهاد شد، صورت گرفته است و مذاکرات در سطوح مختلف کارشناسی و سیاسی همچنان ادامه دارد.»

وی در همین زمینه افزود: «هیچگونه طرح جدیدی از طرف کشورهای ۵+١ ارایه نشده است.»

برخی رسانه های غربی اخباری از ارائه طرح و پیشنهادهای جدید از سوی وزیر امور خارجه انگلیس و برخی دیگر از کشورهای عضو گروه ۱+۵ منتشر کردند. برخی منابع مطلع می گویند پیشنهادهای جدید در حد یک ایده است و عنوان طرح بر آن اطلاق نمی شود. عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران پیشتر گفته بود که اگر اراده سیاسی در گروه ۱+۵ باشد، ایده های مطرح شده برای توافق جامع کفایت می کند.

نهمین دور مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ شامل کشورهای امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان در وین پایتخت اتریش در جریان است.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.