افراد سیگاری پیش از ترک سیگار برنامه‌ریزی کنند

۰۱ تیرماه ۱۳،

افراد سیگاری اگر پیش از ترک سیگار، برنامه‌ریزی کنند، موفقیت بیشتری دارند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور گفت: فرد سیگاری می‌تواند برای ایجاد اراده و تصمیم قوی در خود مدام جملاتی مانند می‌خواهم خطر حمله قلبی خود را کاهش دهم، می‌خواهم خطر ابتلای خود را به سرطان کاهش دهم، می‌خواهم تناسب بدنی بیشتری را احساس کنم و پوستم جوان‌تر به نظر برسد، می‌خواهم یک الگوی مهم برای بچه‌ها باشم و می‌خواهم پول خود را برای کارهای مورد علاقه‌ام هزینه کنم را تکرار کند.

دکتر محمد آذینی افزود: اشخاص سیگاری ابتدا باید چهار مرحله را برای آمادگی ترک سیگار در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت: اشخاص سیگاری بدانند که به نیکوتین اعتیاد پیدا کرده‌اند، بدانند چرا سیگار مصرف می‌کنند، راه‌هایی را برای موفق شدن در ترک سیگار برنامه‌ریزی کنند و یک تاریخ برای ترک سیگار تعیین کنند، که این ها چهار مرحله آمادگی ترک سیگار می باشند.

همچنین پزشک اپیدمیولوژی گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی نیشابور روش‌های ترک سیگار را بیان کرد.

دکتر زهرا خیری اظهار داشت: راه‌های بسیاری برای ترک سیگار وجود دارد که برای هر فردی یکی از روش‌ها مناسب است و اشخاص سیگاری باید روشی را انتخاب کنند که بتوانند به آن عمل کنند.

وی عنوان داشت: ترک یک‌باره و کامل و ترک تدریجی از روش‌های ترک سیگار محسوب می‌شود. پزشک اپیدمیولوژی گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: برای اغلب اشخاص ترک یک باره موفق‌ترین روش است به اینگونه که یک روز سیگار مصرف می‌کنند اما روز بعد دیگر مصرف نمی‌کنند.

دکترخیری یادآور شد: اشخاص سیگاری در روش ترک تدریجی تعداد مصرف روزانه سیگار را کم می‌کنند و هر روز آن را به نصف کاهش می‌دهند تا به پنج نخ در روز برسد و بعد آن را یکباره ترک کنند.

وی اضافه کرد: برای ترک سیگار بهترین راه وجود ندارد ولی اغلب کسانی که ترک سیگار ناگهانی استفاده کرده‌اند، موفق‌تر بوده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.