افراد چاق ۷۰ درصد بیشتر در معرض “کبد چرب” می باشند

فروردین ۱۴۰۳

۷۰ درصد اشخاص چاق دچار کبد چرب می شوند و کمربند شکمی هر چه بیشتر از حد استاندارد باشد خطر ابتلا به کبد چرب بیشتر خواهد بود.

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کولیت زخمی بیماری التهابی روده است که در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی شیوع دارد گفت : اشخاص مبتلا باید حتما هر ۸ ساعت دارو مصرف نمایند و در صورت حذف یک وعده غذایی لطمه شدیدی وارد می گردد .

این متخصص گوارش بیماری کبد چرب را از دیگر مشکلات این حوزه خواند و افزود: کبد چرب در راس مشکلات کبدی است که اشخاص بسیاری از آن رنج می برند .

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد اشخاص چاق دچار کبد چرب می شوند ادامه داد : کبد چرب از جمله بیماریهای بدون علامتی است که فقط با سونوگرافی و چکاپ مشخص می گردد .

این متخصص گوارش و کبد میزان کمربند شکمی خانمها را ۹۰ سانتی متر و آقایان را ۱۲۰ سانتی متر دانست و گفت : این کمربند شکمی هر چه بیشتر از حد استاندارد باشد خطر ابتلا به کبد چرب بیشتر خواهد بود .

دکتر ابراهیمی دریانی اظهار کرد : با کنترل عوامل زمینه ای ایجاد کننده کبد چرب از جمله اضافه وزن و چاقی ، دیابت قندی ، چربی های خون بالا می توان شدت بیماری کبد چرب را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه نقش تغذیه در کبد چرب اهمیت بسیاری دارد خاطرنشان کرد : رعایت یک رژیم غذایی صحیح در روند درمان کبد چرب اهمیت بالایی دارد ولی نباید هیچ وعده غذایی رادر رژیم غذایی حذف نمود ./ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.