افراط و تفریط وجه مشترک تندروی های اوایل انقلاب و حال است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تندروی هایی که از اوایل انقلاب تاکنون انجام شده است، گفت: افراط و تفریط وجه مشترک افکار و رفتار تندروهاست که در همه جناح وجود دارند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز(شنبه) در دو دیدار جداگانه با مسؤولان استان قزوین و مسؤولان سازمان ثبت احوال کشور، تلاش برای پیشرفت کشور و تسهیل امور مربوط به مردم را ضروری دانست و اظهارداشت: هر وقت که نظام برای تقویت جایگاه خویش فراخوان می دهد، مردم با شوق و اشتیاق می آیند و دفاع از انقلاب اسلامی را وظیفه خود می دانند.

وی با تأکید بر اصالت تفکر اسلامی و مقبولیت آن نزد اکثریت جامعه، افزود: اقلیتی افراطی همیشه فرصت طلبی می کنند و می خواهند با سؤاستفاده از مفاهیم مقدس در جامعه، اهداف باندی را تأمین کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تندروی هایی که از اوایل انقلاب تاکنون انجام می شود، گفت: افراط و تفریط وجه مشترک افکار و رفتار آنهاست که در همه جناح وجود دارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی بحث صدور انقلاب را مصداقی برای فهم نادرست افراطیون از شعارهای جامعه دانست و اظهارداشت: منظور تسخیر کشورها و دخالت در امور داخلی دیگران نبود، بلکه می گفتیم افکار اسلامی را آن قدر تابناک می دانیم که با عملکرد درست ، دل ها را تسخیر می نماید.

وی با بیان اهداف تأسیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، تاکید کرد: هر یک از دانشجویان خارجی آن دانشگاه می توانستند سفیر تمدن ایران و فرهنگ اسلامی در کشورهای خود باشند که متأسفانه این مهم، به دلیل دلایل روشن و قابل حل، محقق نشده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اظهار تشکر مسؤولان قزوین که استان شدن آن را هدیه دولت سازندگی به مردم آن خطّه می دانستند، گفت: با آگاهی کامل و مشاوره با کارشناسان تشخیص دادیم که قزوین ظرفیت یک استان خوب و موفق را دارد و اعلام رسمی آن، حق مردم قزوین بود.

در آغاز دیدار اول که استاندار، آیت الله تاکندی و جمعی از مسؤولان و روحانیون قزوین حضور داشتند، ابتدا مرتضی روزبه استاندار قزوین، گزارشی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان داد و سپس رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با بیان آمار دانشجویان داخلی و خارجی و ظرفیت های علمی و آموزشی آن برای افزایش جذب دانشجویان خارجی، به بیان برخی موانع و مشکلات پرداخت.

در دیدار دوم نیز محمد ناظمی اردکانی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جمعیت کشور و برنامه های این سازمان برای تعویض کارت های ملی به کارت های هوشمند که قابلیت های زیادی برای تمرکز اطلاعات و آمار کشور خواهد داشت، بیان کرد.

وی گفت: با دسترسی به اطلاعات متمرکز و جامع تر، مسیر برای تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها کلان هموارتر می شود.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.