افزایش بار ترافیکی خروجیهای تهران

جام جم آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اعلام اینکه بار ترافیکی خروجیهای پایتخت از عصر امروز افزایش می‌یابد، گفت: پلیس در مرحله دوم تعطیلات تابستانی با تخلفات رانندگی قاطعانه برخورد می‌کند.

سردار اسکندر مومنی صبح امروز دوشنبه در رزمایش مرحله دوم تعطیلات تابستانی که در پلیس راه استان قم برگزار شد، اظهار داشت: ایران جزو چند کشوری است که در تصادفات رانندگی در رتبه‌های اول قرار داشت اما خوشبختانه امسال با میانگین دنیا برابری می‌کنیم. در سال ۸۵ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۲۳ نفر در تصادفت کشته می شدند که این آمار امسال به ۸٫۱ نفر کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ترافیک یک موضوع جمعی و بین بخشی است، افزود: در سال ۹۰ میزان تلفات رانندگی ۱۴ درصد کاهش یافت در حالی که در ۴ ماهه نخست امسال تلفات رانندگی ۷ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه جاده‌های قم دارای دو ویژگی است افزود: این استان هم میزبان میلیون‌ها زائر و هم معبری برای عبور میلیون‌ها مسافر که از شرق، غرب و جنوب کشور به سمت تهران حرکت می‌کنند است.

مومنی با اعلام اینکه سفرهای برون شهری امسال ۱۵ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: افزایش سفرهای برون شهری، مصرف سوخت نشان دهنده این است که اگر تلاش ویژه نشود سوانح کاهش نمی‌یابد. در شهریورماه سال گذشته ۲ هزار نفر در جاده‌های کشور کشته شدند اگرچه نسبت به آمار سالیانه بسیار خوب است اما همچنان میزان کشته‌های شهریور ماه زیاد است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران گفت: امروز پایتخت میزبان بزرگترین رویداد جهانی است و با توجه به تعطیلات پیش رو پیش بینی می‌شود خروجی‌های تهران از عصر امروز با افزایش بار ترافیک مواجه باشد. میزان سفرها تا روزهای پایانی ماه تابستان ادامه دارد و باید با تلاش جمعی اقدام به کاهش تلفات کنیم.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ۹۵ درصد رانندگان قانون را رعایت می‌کنند اما پلیس با جدیت با تخلفات حادثه ساز برخورد کرده و اجازه نمی‌دهد عده‌ای هنجارشکن جان سایر هموطنان را به مخاطره بیاندازند.

وی تاکید کرد: پلیس در تعطیلات پایانی تابستان ضمن استفاده از سیستم‌های هوشمند و بازرسی نامحسوس به صورت گسترده در جاده‌ها حضور داشته و با متخلفان برخورد می‌کند.

مومنی از توقیف سه روزه خودروهای دارای تخلفات حادثه ساز خبر داد و تصریح کرد: پلیس برای حفظ جان هموطنان حتی راننده متخلف برخوردهای لازم را انجام می‌دهد و خودروی رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند سه روز در پارکینگ خواهد ماند.

به گزارش مهر سردار مومنی در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۸۵ حدود ۲۷ هزار نفر در جاده‌‌های کشور کشته شدند و با توجه به تردد ۱۶ میلیون خودرو در کشور اگر این روند ادامه می‌یافت امسال ۶۰ هزار نفر در جاده ها جان خود را از دست می دادند.

وی همچنین به کنترل الکترونیکی جاده ها اشاره کرد و افزود: امروز ۴۰ درصد جاده‌ها تحت پوشش کنترل الکترونیکی و برخی جاده ها مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و هرازبه صورت ۲۴ ساعته توسط دوربین کنترل می‌شوند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.