افزایش بازرسان مقابله با گرانی در تهران

جام جم آنلاین: استاندار تهران در تشریح مصوبات جلسه روز گذشته تنظیم بازار گفت: قرار شده که بازرسان مقابله با گرانی را از ۴۰۰ نفر به ۷۰۰ نفر افزایش دهیم.

 مرتضی تمدن استاندار تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: روز گذشته که جلسه تنظیم بازار بود، چندین تصمیم مشخص طی آن برای مهار تورم گرفته شد.

وی افزود: یکی از تصمیم‌ها این بود که توزیع کالا در نمایشگاه‌ها و جاهایی که ظرفیت لازم وجود دارد را تمدید کنیم که ازجمله این موارد مربوط به کالاهای گوشتی بود.

تمدن ادامه داد: بخشی از گرانی و تورمی که احساس می‌شود در چارچوب برنامه‌های تنظیم بازار می‌توانیم حل کنیم ولی بخشی از آن در چارچوب بازرسی و نظارت است که در این بخش ۴۰۰ نفر از بازرسین را به ۷۰۰ نفر افزایش دادیم تا در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بخش‌هایی از نمایندگی فروش ارزاق عمومی حضور و بازرسی خود را تشدید کنند تا در مواقعی که بازار دچار تنش می‌شود اوضاع را کنترل کنند.

استاندار تهران اظهار داشت: عده‌ای مشخصا دنبال سوءاستفاده هستند و وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم منشا عرضه و تقاضا مشکل گرانی نیست بلکه ورود دلال‌ها و واسطه‌هاست و افرادی که به منافع مردم توجه ندارند، با دخالت خود اوضاع را به هم می‌ریزند.

تمدن گفت: مساله بعدی مربوط به تنظیم بازار اول مهر بود و ما برنامه‌ریزی کردیم که انشاءالله نمایشگاه عرضه مستقیم ویژه اول مهر را داشته باشیم و از هم اکنون هم بحث ذخیره سازی برای پایان سال را گفته‌ایم که در دستور کار قرار دهند تا با وضع مشابه مواجه نشویم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.