افزایش تست مثبت رانندگان الکلی

جام جم آنلاین: رییس پلیس راهور تهران از افزایش دو برابری رانندگان الکلی در پایتخت خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال ۹۰ تست الکل ۶۸ راننده مثبت بوده که این رقم در سال ۹۱ به ۱۳۰ راننده افزایش پیدا کرده است.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران، ‌سردار حسین رحیمی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات پلیس راهور، گفت: یکی از فعالیت‌های مهم پلیس فعالیت‌های آموزشی بوده که سبب اصلاح رفتاری و ادبیات نیروهای پلیس شده است و مردم به خوبی این تفاوت را احساس می کنند.

وی افزود: آموزش‌های برون سازمانی پلیس نیز شش برابر شده که این در کاهش تخلفات تاثیر بسزایی گذاشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اضافه کرد: اعمال قانون در شش ماهه سال جاری، ۳۴ درصد نسبت به گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش میزان تلفات ناشی از تصادفات فوتی، اظهارداشت: ‌هیچگاه رده ما از ۲۰ کشوری بالا نیامده بود اما در دو سال گذشته رتبه اول کاهش تلفات تصادفات را داشته‌ایم و امسال ۹۰ نفر نسبت به شش ماهه مشابه سال گذشته کاهش تلفات داشته‌ایم. این در حالی است که تصادفات ما ۱۰ برابر شده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: سالیانه بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در تصادفات تهران کشته می‌شدند که حالا به بیش از۶۰۰ نفر کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور تهران از کاهش میانگین حضور پلیس در صحنه تصادفات خبر داد و افزود: در شش ماهه سال ۹۰ این رقم ۱۰ دقیقه بود که در حال حاضر میانگین حضور پلیس به هفت دقیقه رسیده و ما در حال حاضر رتبه سه کشوری را در این بخش دارا هستیم. همچنین میزان رضایتمندی شهروندان از این پلیس به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

وی از استقرار ایستگاه های پلیس و راه اندازی تست سلامت در سطح شهر خبر داد و اظهارداشت: دو و احد تست سلامت راه اندازی شده که به زودی ۱۰ واحد دیگر فعال می‌شود. همچنین در شش ماهه سال ۹۰ از ۳۲۰ نمونه گیری ۶۸ نفر تست الکل‌شان مثبت بود و در شش ماهه اول سال ۹۱ از ۳۴۰ نفر تست گرفته شده که ۱۳۰ نفرشان تست الکل‌شان مثبت بود که این افراد ۲۰۰ هزار تومان جریمه و پرونده‌شان برای رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شده است.

سردار رحیمی از راه اندازی گشت‌های هوایی خبر داد و افزود: ‌گشت‌های هوایی روزانه دو صوت پروازی انجام می‌دهند. همچنین هشت واحد رسیدگی به اعتراضات مردمی در تهران راه اندازی شده که ۴۰ درصد میزان بخشودگی ‌های جرایم کاهش یافته است.

به گفته وی، نمرات منفی رانندگان تهرانی ۶۳ درصد کاهش یافته که این نشان از افزایش قانونمندی رانندگان می‌دهد.

رییس پلیس راهور تهران از اعمال قانون برای ۱۸۶ سازمان و نهاد دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت: در تصادفات اگر عامل تصادف نقص جاده و یا خودرو و… باشد نهاد مربوطه مقصر شناخته شده و هزینه تصادفات و خسارات جانی از آن نهاد گرفته شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.