افزایش تولید سلول‌های مغز و مبارزه با آلزایمر

خواص شیمیایی موجود در چای سبز باعث افزایش تولید سلول‌های مغزی و بهبود حافظه می‌شود.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا،  محققان دانشگاه علوم پزشکی چونگ کینگ چین با انجام آزمایشات خود با استفاده از یک ترکیب شیمیایی ارگانیک به نام EGCG   موجود در چای سبز بر روی مدلی از موش‌های آزمایشگاهی دریافتند که این آنتی‌اکسیدان شناخته شده در چای سبز می‌تواند با بیماری‌های مرتبط با سن دژنراتیو و تحلیل برنده سلول‌های عصبی مبارزه کند.
 
براساس این گزارش محققان افزودند: تجویز EGCG‌ در موش‌ها توانست میزان یادگیری فضایی موش‌ها را در مقایسه با گروه شاهد افزایش دهد و به ازدیاد تولید سلول‌های عصبی اجدادی که مانند سلول‌های بنیادی توانایی تبدیل شدن به انواع سلول‌ها را دارند کمک کند.
 
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: EGCG‌ با باززایی سلول‌های عصبی از مغز بالغ منجر به بهبود عملکرد ادراکی در هیپوکاپ مغز که اطلاعات را از حافظه کوتاه مدت به بلندمدت پردازش می‌کند، می‌شود و با افزایش تولید سلول‌های عصبی اجدادی به طور مستقیم، درک ما را از پتانسیل خود از تأثیر بر روی مکانیسم‌های سلولی در مغز و مبارزه با بیماری‌های دژنراتیو مغزی مانند آلزایمر، ام است، پارکینسون و غیره بیشتر می‌کند.
 
به گفته محققان پیش‌تر نیز فواید این نوشیدنی محبوب برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی و انهدام سلول‌های سرطانی و مقابله با بیماری‌های مختلف دیگر به اثبات رسیده بود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.