افزایش جرایم مطبوعاتی و سلب اعتماد عمومی

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: افزایش جرایم مطبوعاتی اعتماد عمومی را در جامعه کاهش می‌دهد و مردم نسبت به دنبال کردن اخبار جراید رغبتی نخواهند داشت.

علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این مطلب که جرایم مطبوعاتی فضای اطلاع رسانی را آلوده می‌کنند اظهار داشت: مردم جامعه از مطبوعات و رسانه ها انتظار شفاف سازی دارند و نباید فضای مطبوعات با تهمت و افتراء آلوده شود.

این حقوقدان ادامه داد: شیوع بی توجهی به قوانین در مطبوعات پدیده ای است که این روزها دامن گیر رسانه ها و مطبوعات شده است.

جلیلیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامات پیشگیرانه ای در زمینه جلوگیری از وقوع جرایم مطبوعاتی باید انجام شود تصریح کرد: در ابتدا باید قلمرو جرایم مطبوعاتی را کاهش و هر عملی را جرم تلقی نکنیم که اگر این روش را دنبال کنیم بسیاری از جرایم مطبوعاتی منتفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: جرایم مطبوعاتی شامل افتراء و اهانت از طریق مطبوعات درباره افراد وابسته به دولت است و در صورت بروزچنین تخلفاتی قانون با آمتخلفین برخورد خواهد کرد.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: افزایش جرایم مطبوعاتی اعتماد عمومی را در جامعه کاهش می‌دهد و مردم نسبت به دنبال کردن اخبار جراید رغبتی نخواهند داشت.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.