افزایش حرف شنوی کودکان با بکارگیری روش های صحیح دستور دادن

عدم آگاهی والدین نسبت به چگونگی مدیریت رفتارهای نامطلوب کودک، می تواند منجر به واکنش های ناخوشایند و در نتیجه آسیب رساندن به کودک شود.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛‌ زهرا افسری با اشاره به این که فرزند پروری تاثیر مستقیمی بر رشد بهینه جسمانی کودکان دارد، اظهار داشت: آموزش مهارت های فرزند پروری منجر به کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به نفس در والدین می شود و اگر والدین مهارت های مدیریت مناسب رفتارهای کودکان را بیاموزند، رابطه بهتری با فرزندانشان برقرار کرده و در نهایت خودشان نیز احساس رضایت بیشتری می کنند.

وی افزود: آموزش مهارت های فرزند پروری ارتباط متقابل والدین با یکدیگر و با فرزندانشان را بهبود بخشیده و در نتیجه اختلافات والدین در رابطه با شیوه تربیت کودک را کاهش می دهد.

کارشناس اداره روان، خودداری از هرگونه تماس فیزیکی، تماس چشمی و هر گونه ارتباط کلامی را از جمله اصول مهم فرزند پروری عنوان کرد و گفت: با به کارگیری روش های صحیح دستور دادن، میزان پاسخگویی کودکان به توصیه های والدین و به عبارتی حرف شنوی آنها افزایش می یابد.

افسری تأکید کرد: رابطه مناسب والدین و فرزندان، زمینه ساز تسهیل در شناسایی رفتارهای پرخطر، مشکلات جسمی، روانی و اجتماعی مانند سوء مصرف مواد، خودکشی، ایدز، هپاتیت و سایر آسیب های تهدید کننده در نوجوانان می شود و امکان مداخله مؤثر را فراهم می کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.