افزایش خودکفایی و توسعه محصولات، بدون اتکا به ارز نفتی

۸فروردین ۱۳،

به گزارش ایکوپرس ، مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از نحوه ارائه خدمات رسانی به مسافران نوروزی در طرح امداد خودرو ایران با بیان این مطلب گفت: درسال ۹۲، ایران خودرو بخش زیادی از  نیاز ارزی خود را برای برنامه های تولید و طرح توسعه ای خود از ارز حاصل از صادرات و بدون اتکا به ارزنفتی تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل شرایط برای مسافران نوروزی، اظهار داشت: گروه صنعتی ایران خودرو تمام امکانات فنی و خدمات رسانی خود را برای تحقق فرمایشات معظم له در طرح امداد نوروزی بکار گرفته است.

مهندس نجم الدین از عملکرد امداد خودرو ایران در ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مسافران نوروزی تقدیر کرد و افزود: امداد خودرو ایران باید به سمت خود اتکایی و افزایش بیشتر رضایت مشتریان و ارائه خدمات سرویس دوره ای گام بردارد.

وی تاکید کرد: امداد خودرو ایران باید نظرات مشتریان را به بخش طراحی و توسعه محصول ارائه دهد تا به مرورنیاز به  خدمات امدادی کاهش یابد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در سال۹۱ صادرات این شرکت ۱۰۵ درصد افزایش یافت که از ارز حاصل از آن به جای ارز نفتی استفاده کردیم.

وی افزود: سال قبل صنعت خودروی کشور دچار مشکلات متعددی شد که بخشی از آن ناشی از تحریم ها بود اما این وضع سبب شد آبدیده شویم و بتوانیم خودکفاتر به فعالیت خود ادامه دهیم.

مهندس نجم الدین اضافه کرد: تمرین کردیم که از ارز حاصل از درآمد نفت استفاده نکنیم که این ازثمرات اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: پس از ۲۳ سال شرکت پژوی فرانسه به سبب تحریم ها ارتباط خود را با ایران خودرو قطع کرد ولی ما توانستیم بدون کمک این شرکت، به فعالیت و تولید خود ادامه دهیم و اولین بار بدون کمک پژو، بیش از ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم.

وی افزود: همچنین سال قبل موفق شدیم پژو ۲۰۶ را ساخت داخل نماییم.

مهندس نجم الدین اضافه کرد: در سال ۹۱ خودروی جدید رانا را نیز به تولید انبوه رساندیم و به سرعت آن را تجاری کردیم به طوری که میزان تولید آن به ۲۵۰ دستگاه در روز رسید که رکوردی بی سابقه در صنعت خودرو کشور است.

وی در مورد کیفیت خودروهای تولیدی هم گفت: هرچقدر کیفیت خودروی تولیدی و خدمات پس از فروش آن افزایش یابد نیاز به خدمات امدادی کمتر می شود.

 


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.