افزایش سن از عوامل مؤثر در باروری و ناباروری

یکشنبه ۱۸ تیر – ۱۰:۱۸:۲۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- دبیر انجمن باروری و ناباروری ایران با اشاره به کاهش توانایی های جنسی با افزایش سن گفت: در خانم ها به علت یائسگی فیزیولوژیک و در آقایان به علت کمبود هورمون ها کاهش توانایی های جنسی بروز می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، محمدرضا نوروزی با تأکید بر این که عوامل مختلفی موجب تشدید عوارض یائسگی می شوند، گفت: تصلب شرایینی که در شریان دستگاه تناسلی ایجاد می شود، اختلالات توانایی جنسی را تشدید می کند.
وی در ادامه کنترل عوامل خارجی را در ایجاد اختلالات جنسی مؤثر دانست و افزود: تصلب شرایین به جز استعداد ژنتیکی، تحت تأثیر عوامل خارجی همچون رژیم های غذایی، میزان کلسترول خون و عوامل روحی و محیطی است لذا با کنترل این عوامل می توان به طور مؤثری از اختلالات جسمی که به اختلالات جنسی منجر می شود، پیشگیری کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که سن، از عوامل تأثیرگذار در روند باروری و ناباروری است،‌ اظهار داشت: هر چند در خانم ها،‌ محدودیت کار تخمدانی وجود دارد ولی عوامل اجتماعی مانند استرس موجب ایجاد اختلالات قاعدگی  اختلالات تخمک گذاری می شود.
نوروزی یادآور شد: با توجه به این که در مردان با افزایش سن، کاهش و افت تعداد نطفه ایجاد می شود، عوامل شغلی و شیمیایی نیز موجب تشدید این عارضه می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۰۱۸۲۹۳۶۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.