افزایش صادرات گاز قطر به امارات و عمان در سال گذشته

چهارشنبه ۲۱ تیر – ۱۰:۲۰:۲۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- ترانزیت گاز شرکت دلفین انرژی قطر به امارت و عمان سال ۲۰۱۱ در قیاس با سال ۲۰۱۰ افزایش یافته است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  بنابر گزارش سال ۲۰۱۱ شرکت دلفین انرژی، این شرکت سال گذشته میلادی ۸۱۲,۰۰۰ میلیارد بی تی یو گاز را به مشتریان خود در امارات متحده عربی و عمان تحویل داده است.
شرکت دلفین انرژی همچنین با اعلام این که سال ۲۰۱۰ میلادی ۷۹۰,۸۵۳ میلیارد بی تی یو گاز به امارات و عمان ترانزیت کرده است، تاکید کرد: از زمان آغاز به تولید گاز در سال ۲۰۰۷ تاکنون در مجموع ۳ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی تولید کرده است.
شرکت دلفین انرژی حجم سوزاندن گازهای همراه و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای را به ترتیب ۲۶ درصد و ۴٫۷ درصد کاهش داده است.
شرکت دلفین انرژی در تولید و فراورش روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز بخش قطری پارس جنوبی و ترانزیت گاز به امارات و عمان با یک خط لوله زیردریایی به طول ۳۶۴ کیلومتر و قطر ۴۸ اینچ موسوم به خط لوله گازی دلفین مشارکت دارد.
۵۱ درصد سهام شرکت دلفین انرژی در اختیار شرکت مبادله دولوپمنت امارات است و شرکت های توتال فرانسه و اوکسیدنتال پترولیوم آمریکا نیز هر یک ۲۴٫۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند.
پروژه گاز دلفین، یک پروژه گازی میان امارات، قطر و عمان است و نخستین پروژه ترانزیت گاز پالایش شده در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (جی سی سی) به شمار می رود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۱۱۰۲۰۲۲۰۱۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.