افزایش عمر باتری گوشی آندرویدی با ۵ راهکار کلیدی

اغلب درست زمانی که بیشترین نیاز به تلفن همراه احساس می شود، ناگهان آن روی ناخوشایند گوشی هوشمند خودش را نشان می دهد و شما را با صفحه ای سیاه تنها می گذارد.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، اگر گوشی آندرویدی دارید و به دنبال بهره برداری بیشتر از باتری گجتتان هستید، با تغییر این تنظیمات، راه را برای بیشتر کردن زمان مصرف از گجتتان هموار کنید.

استفاده از امکانات جدید GPS: نه تنها برنامه  نقشه ها، بلکه بسیاری از اپلیکیشن های امروزی، راه حل های تازه ای برای استفاده از مکان جغرافیایی شما یافته اند.به گزارش cnet ،این اپلیکیشن ها برای پیدا کردن محل دقیق شما و اعلام محل های خاص نزدیک تان عمر باتری گوشی شما را کاهش می دهند. برای مثال می توان به اپلیکیشن هایی که نزدیک ترین پمپ بنزین یا رستوران را برایتان نمایش می دهد، اشاره کرد.

اما آندروید کیت کت با ارائه راه حلی جدید در GPSکه با نام Battery Saving شناخته می شود، تلاش می کند این مشکل را حل کند. این راهکار به گونه ای است که تعداد نقاط مرجعی راکه برای پیدا کردن مکان شما استفاده می شود ،به حداقل می رساند و بنابراین مصرف انرژی باتری شما کاهش می یابد.

برای فعال سازی این حالت، مسیر زیر را طی کنید: به Settings > Location > Mode بروید و سپس حالت Battery Saving را فعال کنید. همچنین هر زمان دوباره نیازمند ردیابی دقیق شدید، این تنظیمات را به حالت دقت بالا (high accuracy) بازگردانید.به گزارش zoomit ،تا قبل از آن می توانید از فشار کمتری که روی باتری گجتتان وارد می شود، لذت ببرید.

ok google را غیر فعال کنید: از یک طرف باید از گوشی هوشمند خود به دلیل این که شنونده خوبی است و به خوبی پاسخ فرامین صوتی تان را می دهد، متشکر باشید. اما در روی دیگر این قضیه، تمام شدن شارژ باتری مسئله ناخوشایندی است که از ارزش این موهبت می کاهد. با گفتن کلمه “ok, google” از هر Home Screen (یا در برنامه google now) جست وجوی سریع گوگل و عملیات صوتی را فعال می کنید.

 این بدین معناست که اگرچه گوشی هوشمند شما همیشه گوش می دهد، اما از طرف دیگر همیشه برای دریافت پاسخ شما منتظر می ماند که این موضوع خود سبب مصرف بیشتر باتری می شود. برای خاموش کردن این خصوصیت مسیر زیر را طی کنید: Google Now > Settings > Voice, سپس تشخیص کلمات کلیدی (Hotword Detection) را غیر فعال کنید.

NFC را تنها زمانی که نیازمند آن هستید، روشن کنید: گاهی اوقات کاربران بدون استفاده از NFC آن  را روشن رها می کنند. اگر از تلفن هوشمند با قابلیت NFC (مانند Nexus 5 )استفاده می کنید، بهتر است تنها وقتی که می خواهید از آن استفاده کنید، آن را روشن کنید. البته اگر به روشن گذاشتن دائمی NFC نیاز دارید، پس حداقل از غیر فعال بودن android beam مطمئن شوید. برای تنظیم این ویژگی از روش زیر پیروی کنید:

Settings > More (under Wireless and Networks) > NFC

از همسان سازی دوری کنید: وقتی که یک حساب  روی گوشی خود ایجاد می کنید یا به حساب کاربری گوگل خود وارد می شوید، گوگل فرض می کند که شما خواستار همسان سازی (sync) همه چیز حتی برنامه هایGoogle Play و عکس هایتان هستید.هربار که عکس برداری می کنید، گوگل آن را روی حساب شما به عنوان نسخه پشتیبان (back up) آپلود می کند. این موضوع می تواند به عمر باتری اشخاصی که از تلفن های هوشمند خود به عنوان دوربین اصلی استفاده می کنند، آسیب جدی وارد سازد. اما نگران نباشید، راه ساده برای تغییر این موضوع وجود دارد. به تنظیمات بروید و آدرس ایمیل خودرا زیر اکانت ها پیدا کنید. روی اسم اکانتتان برای دسترسی به تنظیمات همسان سازی کلیک کنید. در اینجا می توانید قسمت هایی را که نمی خواهید همسان سازی شود از جمله google photos را پیدا کنید. راه حل دوم که ساده تر است،پیروی از مسیر زیر است:

Gallery app > Settings و سپس Google Photos Sync را غیر فعال کنید.

از ابزار مخصوص مصرف باتری استفاده کنید: اگر هنوز دلیل تخلیه شدن باتری خودرا پیدا نکرده اید، از نرم افزارهای نظارت بر مصرف باتری استفاده کنید که میزان استفاده هر اپلیکیشن از باتری را نشان می دهد. برای دسترسی به ابزارهای مرتبط باتری، بخش Notification را باز کنید و از آنجا  روی آیکن quick settings کلیک ، سپس لوگوی battery را انتخاب کنید. در اینجا یک فهرست کامل از اپلیکیشن های فعال را ملاحظه می کنید.

اگر به صورت غیر عادی هریک از اپلیکیشن ها مصرف بالایی داشته باشند، با نگاه کردن به آن متوجه خواهید شد. مصرف باتری توسط صفحه نمایش گوشی هوشمند شما و فرآیند های شبکه ای مانند وای فای، اجتناب ناپذیراست ولی می توانید اپلیکیشن هایی را که استفاده زیادی از باتری شما دارند،شناسایی کنید. اگر اپلیکیشنی را پیدا کردید که باتری شما را بیشتر از حد مجاز مصرف می کند، آن را انتخاب کنید و گزینه force stop را بزنید. در صورت پیروی از راه حل های مذکور مصرف باتری شما به نحو چشمگیری کاهش پیدا می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.