افزایش عمر ساختمان‌ها در گرو صنعتی‌ شدن ساخت‌وساز

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

سخنگوی کمیسیون عمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح نمود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: برای افزایش طول عمر مفید ساختمان‌ها در کشور باید iبه سمت صنعتی سازی گام برداریم.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره iبه عمر مفید ساختمان‌های ایران گفت: عمر مفید ساختمان در کشورمان ۲۰ سال ارزیابی شده است در حالی که استاندارد جهانی آن ۵۰ سال است.

وی در ادامه افزود: برای برون رفت از این وضعیت باید iبه سمت صنعتی سازی iبه جای ساخت سنتی ساختمان‌ها گام برداریم که در این رابطه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و مسکن بسترهای مناسبی مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره iبه فواید صنعتی سازی تصریح کرد: در روش ساخت صنعتی عمر ساختمان‌ها تا دو برابر افزایش می‌یابد و هم‌چنین حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد در هزینه ساخت و ساز با کاهش قیمت مواجه می‌شویم و این در حالی است که استحکام و مقاومت ساختمان‌ها نسبت iبه بافت سنتی از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

لاهوتی با اشاره iبه تصمیمات اتخاذی در جهتی بافت‌های فرسوده خاطر نشان کرد: در رابطه با بافت‌های فرسوده قانونی iبه تصویب رسیده است، که طبق این طرح سه مجری اعم از شرکت عمران و iبهسازی، شهرداری و بخش خصوصی در قانون برنامه پنجم مورد تاکید قرار گرفت که بنابراین قانون باید سالی ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده کاهش پیدا کند.

لاهوتی در پایان با تشریح مقاوم سازی روستای اظهار داشت: در مقاوم سازی، روستای ۲۰ میلیون واحد مسکونی در ۱۰ سال باید مورد مقاوم سازی قرار بگیرد که با توجه iبه زلزله اخیر آذربایجان شرقی، کمیسیون عمران iبه دنبال افزایش این آمار است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.