افزایش غرف عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به ۴ هزار باب


افزایش غرف عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به ۴ هزار باب

۱۲:۴۱ (دوشنبه ۱۲ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعادن روستایی از اختصاص ۳۸۲ میلیارد ریال اعتبار برای طرح احداث تاسیسات نگهداری، فرآوری، بسته‌بندی و مراکز عرضه‌ محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در این مراکز و غرف محصولات کشاورزی ۱۵ الی ۲۰ درصد زیر قیمت خرده‌فروشی منطقه عرضه می‌شوند.

مجتبی مومن صفایی اظهار کرد: ایجاد مراکز و غرف عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با هدف حمایت از تولید‌کنندگان از طریق ایجاد بستر مناسب برای عرضه‌ مستقیم محصولاتشان انجام می‌‌شود که باعث حذف دلالان و واسطه‌ها خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این‌که در این غرفه‌ها قیمت محصولات عرضه‌شده معمولا ۱۵ الی ۲۰ درصد زیر قیمت خرده‌فروشی منطقه است، رضایت مصرف‌کنندگان را نیز به دنبال دارد.

مومن‌صفایی با اشاره به پیگیری سازمان تعادن روستایی برای ایجاد ردیف اعتباری کمک‌های فنی و اعتباری احداث تاسیسات نگهداری، فرآوری، بسته‌بندی و مراکز عرضه‌ی محصولات کشاورزی، گفت:‌ ۲۷۹ میلیارد ریال برای این طرح در سال ۹۰ تصویب شد و با پیگیری‌های بعدی نیز این اعتبار به ۳۸۲ میلیارد ریال در سال جاری رسید که ۳۷ درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعادن روستایی افزود: اعتبارات این طرح برای کاهش سود و کارمزد تسهیلات بانکی مورد نیاز در طرح بازاریابی و بازار‌رسانی محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: با استفاده از اعتبارات این طرح و تلفیق آن با منابع بانک توسعه و تعاون در مجموع بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای در اختیار تعاونی‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی به منظور فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها برای ایجاد سردخانه‌ها، مراکز نگهداری و ذخیره‌سازی محصولات و احداث انبار‌ها و نیز ساخت مراکز و غرف عرضه‌ مستقیم محصولات کشاورزی در سراسر کشور قرار گیرد.

به گفته مومن‌صفایی بخشی از این تسهیلات که برای ساخت مراکز و غرف عرضه‌ مستقیم محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد، به صورت صفر درصد، یعنی بدون سود و کارمزد به تعاونی‌ها اعطا می‌شود که تا کنون ۳۰۰۰ غرفه ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعادن روستایی گفت: برنامه‌ریزی شده که تا پایان سال جاری با تکمیل غرف در دست ساخت و ایجاد غرف جدید این میزان به چهار هزار غرفه افزایش یابد.

.

.

..

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.