افزایش فاصله میان “ثروتمندان و فقرا” بزرگترین خطر در جهان است/احتمال بروز یک “بحران مالی” دیگر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

“مجمع جهانی اقتصاد” اعلام کرد فاصله فزاینده میان شهروندان ثروتمند و فقیر، بزرگ‌ترین خطری است که جهان را طی سال کنونی تهدید می‌کند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجمع جهانی اقتصاد طی گزارش ممتاز به نقل از سالانه خود موسوم به “خطرات جهانی” نسبت به افزایش فاصله میان ثروتمندان و فقرا اخطار داد.

نشست سالانه این مجمع در “داووس” سوییس قرار است از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ ماه ژانویه برگزار شود.

در گزارش ممتاز به نقل از این مجمع آمده است: فاصله مداوم میان سطح درآمد شهروندان ثروتمند و فقیر، خطری است که به احتمال بسیار طی چند دهه آینده آسیب‌هایی بسیار جدی را در سطح جهان ایجاد خواهد کرد.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش ممتاز به نقل از “خطرات جهانی” سال ۲۰۲۴ به حوادث احتمالی اشاره کرده است که می‌تواند طی سال کنونی به اقتصاد جهان آسیب وارد کند.

این گزارش ممتاز به نقل از بر مبنای پژوهش‌های انجام شده از سوی بیش از ۷۰۰ کارشناس صنایع، بخش‌های دولتی، اساتید دانشگاه و جوامع مدنی تهیه شده است.

بر اساس گزارش ممتاز به نقل از مذکور، پس از نابرابری درآمدها، بزرگ‌ترین خطری که می‌تواند تکان‌های شدید در جهان ایجاد کند وضعیت وخیم آب و هوا، بیکاری و حملات سایبری است.

در ادامه این گزارش ممتاز به نقل از مجمع جهانی اقتصاد آمده است از دیدگاه پاسخگویان، خطری که در مقیاس جهانی بیش‌ترین نگرانی را ایجاد می‌کند احتمال بروز یک بحران مالی دیگر است و شدت این نگرانی با توجه به مساله بدهی‌های کشورهای عضو منطقه یورو بیش‌تر هم می‌شود.

در این گزارش ممتاز به نقل از آمده است: پس از خطر بحران مالی، خطرات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در صدر خطرات جهانی می باشند که پاسخگویان بیش‌ترین نگرانی‌ها را در خصوص آنها دارند.

بنا بر گزارش ممتاز به نقل از مذکور، با وجود تمام تلاش‌های انجام شده از سوی کشورهای عضو منطقه یورو برای کنترل کسری بودجه و میزان بدهی‌ها، هنوز هم نگرانی‌های بسیاری در خصوص بروز یک بحران مالی دیگر وجود دارد.

این نگرانی‌ها به واسطه افزایش میزان بدهی‌ها در ژاپن و آمریکا و همچنین بن بست‌های سیاسی تشدید می‌شود.

بر اساس گزارش ممتاز به نقل از سال ۲۰۲۴ مجمع جهانی اقتصاد، بحران مالی می‌تواند به شکلی جدی ثبات اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

در این گزارش ممتاز به نقل از همچنین در خصوص احتمال بروز ناپایداری‌های سیاسی و اجتماعی گسترده در جهان اخطار داده شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.