افزایش قدرت تولید کشورهای عضو نم با حذف دلار از مبادلات تجاری

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه حذف دلار از مبادلات تجاری بین کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تشکیل بانک مشترک میان اعضای این جنبش می‌تواند سبب تأثیرگذاری بر اقتصاد آمریکا و اتحادیه اروپا شده و آنان را در صدد رقابت با این نهاد پولی مشترک قرار دهد.

غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشکیل بانک مشترک میان اعضای جنبش نم گفت: تشکیل نهادهای پولی و مالی مشترک می‌تواند سبب توسعه همه جانبه منطقه شده و طراز متعادل در منطقه را برقرار کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به عضویت کشورهای نفتی در اجلاس نم و اثرگذاری این کشورها تشکیل بانک مشترک می‌تواند سبب تأثیرگذاری بر اقتصاد آمریکا و اتحادیه اروپا شده و آنان را در صدد رقابت با این نهاد پولی مشترک بیاندازد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با مثبت و عملی خواندن حذف دلار از مبادلات تجاری بین کشورها، تصریح کرد: در حال حاضر ملت آمریکا قدرت مصرفی بیش از تولید ملی خودشان دارند و اگر دلار از مبادلات برخی کشورها حذف شود، اتفاقات بسیار مهمی رخ می‌دهد و استقلال و قدرت تولید بسیاری از کشورها بالا می‌رود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.