افزایش قیمت لبنیات در سکوت ادامه دارد

جام جم آنلاین: در حالی که خبرها و رایزنی ها میان تولید کنندگان و مسئولین حاکی از تثبیت قیمت شیر است اما بهای لبنیات در سکوت سیر صعودی خود را طی می کند.قیمت بالای شیر و فراورده های لبنی باعث شده علاوه بر مصرف کنندگان این فرآورده ،صدای تولید کنندگان نیز در آید و از دست اندرکاران بخواهند که قیمتها را به حالت سابق درآورند.

براین اساس تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی در دیدار با قائم ‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت،با رسیدن به تفاهم هایی مقرر کردند، در صورت دریافت نهاده های دامی و علوفه ،شیر را به قیمت مصوب به کارخانجات ارایه کنند .

سیروس روستا رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران روز دوشنبه در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به افزایش قیمت شیر طی روزهای اخیر در مورد اتخاذ تصمیمات ،با مسئولان مربوطه گفت: قرار شد در مورد قیمت نهاده ها مانند سبوس ، جو و ینجه تجدید نظر شود اما از حرف تا عمل فاصله زیادی است .

وی با بیان اینکه تاکنون تفاهم نامه های زیادی میان دامداران و مسئولین صورت گرفته، افزود: قرار شد که سبوس به قیمت ۲۸۰ تومان به دامدار داده شود اما کارخانه ها زیر بار این قضیه نمی روند و این محصول را با قیمت ۴۶۰ تا ۴۷۰ تومان در بازار به فروش می رسانند.

روستا تاکید کرد : بسیاری از تفاهم ها نیز در شهرستانها مورد توجه قرار نمی گیرد و همین امر سر درگمی دامدار را به همراه دارد .

وی با اشاره به اینکه دامداران به دنبال افزایش قیمت نیستند و تمام تلاش خود را می کنند تا مردم از لبنیات استفاده کنند افزود :باید زیر ساختهای مربوط به تولید کننده، از قبیل نهاده ها و داروی دام، ثابت نگه داشته شود تا خروجی قیمت ها نیز ثابت بماند .

از سوی دیگر محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی کشور در گفتگو با یکی از سایتهای خبری با اشاره به اینکه  قیمت شیر در یک سال گذشته از ۵۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است، پیش‌بینی کرد که قیمت فرآورده‌های لبنی تا ۲۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

اما رضا باکری  دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی با اشاره به جزئیات دیدار دامداران با قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، به خبرگزاری مهر گفته است تا یک هفته آینده، شرایطی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم می شود که در قبال دریافت خوراک دام، شیر با قیمت مصوب به کارخانجات تحویل داده شود .

وی اظهار امیدواری کرد که دامداران با دریافت علوفه، شیر را با قیمت مصوب تحویل کارخانجات دهند، و  یکشنبه  آینده، طی جلسه مجدد با دامداران عملکرد تامین علوفه و نحوه تحویل شیر از سوی دامداران بررسی شود.

درهمین حال سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز و عضو کمیسیون کشاورزی نیز در خصوص افزایش لبنیات در کشور به جام جم آنلاین گفت :طی هفته گذشته شیر در هر کیلو نزدیک به ۲۵۰ تومان افزایش قیمت داشته و قطعا این موضوع بعد از پایان تعطیلات مجلس در ۱۹ شهریورماه در کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با حضور مسئوولان مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

وی افزایش قیمت مایحتاج مردم را به صلاح کشور ندانست و افزود :باید با بررسی های دقیق در کمیسیون مشخص شود که اینبار مشکل از کجا سردرآورده است .

موسوی با اشاره به سومدیریت ها در زمینه افزایش قیمت محصولات، که گاهی دامن مرغ و هم اکنون محصولات لبنی را گرفته افزود :مشکل کشور تولید محصول نیست بلکه مشکل اساسی تنظیم بازار است و سو مدیریت در این زمینه است .

نماینده اهواز یادآور شد: بحث گرانی ها ورسیدگی به آن خواست مردم است و نمایندگان با توجه به وظیفه ای که بر عهده دارند حتما آن را در دستور کار خود قرار خواهند داد .

وی افزود : البته از شخص رییس مجلس انتظار دارم که به بحث گرانی ها وارد شود و آن را به یک نتیجه منطقی برساند و از دستگاه های اجرایی بخواهد که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

فاطمه امیری- جام جم آنلاین


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.