افزایش همکاری ایران و عراق زمینه ساز ارتقای امنیت منطقه است

فروردین ۱۴۰۳

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت ایران و عراق به هم وابسته است و همکاری‌های دفاعی دو کشور می‌تواند به ارتقای سطح امنیتی منطقه منجر شود.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی ممتاز نیوز،  به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع ؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پس از امضای سند همکاری های دفاعی ایران و عراق در نشست خبری افزود: ایران و عراق در منطقه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک خاصی قرار دارند و می‌توانند بر توازن امنیتی منطقه بسیار جدی اثرگذار باشند.
 
وی با تبیین مذاکره با همتای عراقی‌اش دربارهٔ مسائل دفاعی دو جانبه گفت: در این مذاکرات دربارهٔ اتفاقهای سوریه که به عنوان مسئله ای جدی در منطقه مطرح است و وضع حاکم بر آن کشور که می‌تواند آینده منطقه را از نظر امنیتی به شدت متأثر کند گفتگو شد.
 
دهقان افزود: در این مذاکرات همچنین دربارهٔ مسئله افراطی گری و جنگ‌هایی که با حمایت کشورهای بیگانه به ویژه با تأثیرگذاری جدی آمریکایی ها بر آنان در سطح منطقه وجود دارد و امنیت منطقه را تهدید می‌کند گفتگو کردیم.
 
وی، همکاری های امنیتی ایران و عراق به ویژه تأکید بر همکاری‌های دفاعی دو کشور را از دیگر موضوعات مطرح شده در این مذاکرات برشمرد.
 
دهقان با تأکید بر همکاری‌های امنیتی ایران و عراق گفت: ما تاکنون در زمینه همکاری های نظامی موافقتنامه‌هایی داشته‌ایم و سفر کنونی وزیر دفاع عراق آغازی بر اجرایی شدن توافقات پیشین است .
 
وی نتیجه این همکاری‌ها را ،ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه ،به ویژه همکاری‌های دفاعی و تعمیق مناسبات دو کشور بر شمرد که به تأمین سطوح بالاتری از امنیت در منطقه منجر می‌شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.